Cannabisodling upptäckt under ridtur

Sv: Cannabisodling upptäckt under ridtur

Odling, lät som ett helt fält men ok... en planta är väll kanske en odling med :P :D

Ja, det var verkligen att ta i :rofl:
Själv har jag många gånger upptäckt enstaka cannabisplantor under både ridturer och hundpromenader. En gång hittade jag ett helt fält (omkring ett ha) mitt i skogen, men det visade sig vara industrihampa.
Och en annan gång hade mina föräldrar en ståtlig planta, ca 150 cm hög, i sin trädgård. :o Den växte precis på den plats där de matat fåglarna under vintern.

Och en annan gång hade mina föräldrar en ståtlig planta, ca 150 cm hög, i sin trädgård. :o Den växte precis på den plats där de matat fåglarna under vintern.

Ja ... Det brukar ju heta så. :angel: Jag tycker nog att du ska ta ett allvarligt snack med dina föräldrar.

Cannabis finns naturligt i fågelfrö. Men fåglar brukar normalt sett inte plantera plantor ;)
Att dom växer sporadiskt kan vara en fågel som tappat fröet.

Ja, det kanske jag borde göra. Det hände sommaren 1977. Pappa gick bort 1998, strax efter sin 81-årsdag.
Men mamma fyller 90 på söndag, så då ska jag ta upp ämnet under middagen :p

Tror det var en läsare i Året Runt eller Hemmets Journal (tant-nidron) där en läsare skickat in ett foto på en stor planta de hade i sin rabatt och undrade vad det kunde vara för växt. Redaktionen svarade att de nog bör ta bort den illa kvickt för att inte hamna i trubbel om polisen patrullerar förbi :)

Om jag minns rätt skall fågelfrö vara avdödat för att inte kunna användas men det fungerar inte 100 %.

Den cannabis som finns i fåfelfrö är industrihampa med en THC-halt som är lägre än 0,2%. Går inte att bli hög på och är helt lagligt.

1 planta= odling :rofl:
Måste vara nyhetstorka hos Ridsport
Undar hur lång tid det tar innan hampan gror i hönsgården. Med tanke på hur mycket hampfrö hönsen äter så borde risken vara stor att det blir en skog där :D

Varför sparade hon inte plantan och höll tyst? Det borde väl gå att tjäna pengar på.... :angel:
:D

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
661
  • Artikel Artikel
Dagbok Känns som att en ångvält kört över mig och jag har varit ute i krig under 7 svåra år typ. Började i helgen med att Sotis blev dålig...
Svar
3
· Visningar
842
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 110
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 304

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka