C ya suckers!

F

Fjunet

På söndag flyttar min Lillfjant till en ny stallplats. Vad sägs om Söderåsen, där VM hölls 2004? Man kan köra i 4 mil utan att behöva vända hem. Och vad sägs om 4 km till Åstorps anläggning med körträningar var vecka, samt maratonbana? :devil:

Någon som är avundsjuk? :D

Sv: C ya suckers!

vad skoj för er
åstorp en superb anläggning
bra folk
söderåsen en av mina storfavoriter
lite synd bara att de börjat sätta vägbom på många av grusvägarna
men om du tar området öster om stenestad mot nationalparken så är bommarna öppna tills ca 21.00 om kvällarna
det är ju ifa bra

Moahaha! :rofl:
NÄÄÄ inte ett dugg! :devil:
Min häst bor nästan på marathonbanan!!!;) :bump:
Har bara ca. 300 m till anläggningen å träning 1-2 gånger i veckan!:cool:
Moahaha!!!!:rofl:

Har de börjat sätta upp vägbommar? Varför?

har varit mkt biltrafik som inte vart så välkommen sk objudna gäster
samt mkt skräp som slängts ut
folk har dumpat bilar
så det är synd att det blir så
skogssällskapet äger ju stora bitar av den delen
sen är det ett par snubbar som bor på godsen knutstorp vrams gunnarstorp och dragesholm, de äger det mesta
vet att trakterna runt dragesholm var obommat mitten av 80 talet
när jag återvände dit drygt 12 år senare var många av vägar bommade

Fjunet skrev:
Har de börjat sätta upp vägbommar? Varför?

Ska nog inte vara några problem!
De FÅ vägbommar du kommer att hitta i din närhet kommer du antagligen lätt förbi med liten häst och liten vagn! Iaf om det är den typen som vi har här i skogskanten vid anläggningen!

Ja, jag hoppas det. Min vagn är ju bara 88 cm bred. Annars få vi köra under dem :D

:rofl: fördelen med liten häst
det tänkte jag aldrig på:rofl:

Fjunet skrev:
Ja, jag hoppas det. Min vagn är ju bara 88 cm bred. Annars få vi köra under dem :D

Ha, ha då ska de nog gå!!!:D

Håller på å dö av nyfikenhet-du måste ju PM:a vem du ska stå hos!!! :bump: Man kanske vet vem de e ju! :p

Lyllos dig!! Vägbommarna blir nog inget problem. När jag körde clicken kollade vi vägar i hinder om det gick att köra under i maratonhinder. Med din lilla pålle kommer det gå jättebra!

Lyllo dig... Har letat stallplats till min travare i all evighet nu... GRATTIS! Jag har oflyt så de räcker...

1 dag kvar sedan är det ljuvliga körvägar som väntar! När snön försvunnit...

Lite lätt avis på träningsmöjligheter...men inte på dina fjuttiga körvägar :p ...här uti skogen har vi precis samma möjlighet att köra många mil utan att behöva vända på ljuvliga skogsvägar och grusvägar utmed vackra sjöar osv :banana:

Älskar stället jag bor på...:bump:

Jag har funderat lite.... Jag ska ju flytta Fjunet och hennes lille häst i morgon, men eftersom jag ju är aktiv i samma förening, men på hoppsidan, och det knappast gynnar oss med fler sådana där körekipage, så borde jag kanske inte hämta henne i morgon? :devil:

*Skoja bara*

Haha, jaså du är aktiv där? Du får säga till när Mini tävlar där! Jag kommer ju att ha nära och bra nu :)

Liknande trådar

Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 693
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 421
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 335
Trav Jag står uppstallad i ett stall där jag hyr alla boxarna. På anläggningen finns en rundbana 850 m samt rakbana på 500 m. Under...
Svar
3
· Visningar
1 549
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka