Bytt mobil. Kontakter borta!! Samsung.

MissFideli

Trådstartare
Tyvärr skickade min katt ner min mobil i sin vattenskål i morse :arghh: Jag tror inte den kommer klara sig denna gång. För några veckor sen gjorde jag en säkerhetskopiering av den nu döda mobilen, men går inte det att använda nu?
Den förra var en Samsung Galaxy SIII och den nya är en Samsung Galaxy Trend Plus. Den nya är "sämre" än den gamla, men den är tänkt att vara tillfällig tills i augusti när jag kan lösa ut en ny bättre.

Du vet att det finns utmärkta telefoner man kan bada med nu va? ;)

Den generella säkerhetskopieringen brukar inte återställa kontakterna, utan det får man importera separat (med reservation för att mina senaste 4 telefoner varit Xperia så det kanske är olika). Har du kontakterna som googlekontakter är det ju gjort på en sekund att återställa även om nåt gått knas med säkerhetskopieringen.

Du vet att det finns utmärkta telefoner man kan bada med nu va? ;)

Den generella säkerhetskopieringen brukar inte återställa kontakterna, utan det får man importera separat (med reservation för att mina senaste 4 telefoner varit Xperia så det kanske är olika). Har du kontakterna som googlekontakter är det ju gjort på en sekund att återställa även om nåt gått knas med säkerhetskopieringen.

Ajdå. Jag har ju googlekonto och den gör ju egna säkerhetskopieringar av bilder, men kontakterna vette 17?
I höst blir det en Galaxy S5, vattentät på 1 m djup i 30 min :devil:

När du har bytt telefon tidigare, vad för kontaktlista har du importerat då?

Jag kör allt i googleformat (jaja, de vet ändå allt om mig från min surfhistorik) så att det inte ska spela någon roll vilken telefonmodell jag råkar ha i framtiden.

(De går tyvärr inte att använda som drinkpinnar trots att de är vattentäta :down:

När du har bytt telefon tidigare, vad för kontaktlista har du importerat då?

Jag kör allt i googleformat (jaja, de vet ändå allt om mig från min surfhistorik) så att det inte ska spela någon roll vilken telefonmodell jag råkar ha i framtiden.

(De går tyvärr inte att använda som drinkpinnar trots att de är vattentäta :down:

Hur gör man då för att få google att ha koll på mina nummer? Så jag vet. Jag har nog använt mig av papper-och-penna-varianten förr. Utöver när jag tvättade en mobil i maskin, men antalet kontakter har ökat sen dess. Men det får lösa sig på något vis :crazy:
Sprit kanske inte är supernyttigt ens för en vattentät, nej.

När du sparar en kontakt, bordelarna du kunna välja att lägga den i listan "googlekontakter "?

Under nåt liknande "hantera kontakter" eller exportera/importera kan du flytta mellan olika listor. När dina kontakter ligger i googlelistan är det bara att importera dem till nästa telefon. Det går att redigera kontakterna via sitt googlekonto på datorn också.

Liknande trådar

IT & mobiler Inom några månader verkar det som om jag behöver ny mobil, min Samsung galaxy s7 från 2015 börjar bete sig lite konstigt till och...
2
Svar
24
· Visningar
1 381
Senast: warg
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 557
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Äldre Jag har haft en Samsung Galaxy SIII mini, efter inte ens en vecka tappade jag den och spräckte skärmen... Hade trasig skärm i nått/några...
Svar
15
· Visningar
1 391
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama