Byte av vara

C

cerrox

Ska byta en flugmask från Börjes till annan storlek, kan man lägga det som vanligt brev på posten och lägga i returlappen eller måste man gå till posten och få någon 'speciallapp'? Vill ha iväg det så fort som möjligt och hinner i traska iväg till postkontoret..

Sv: Byte av vara

Ta med paketet till posten och säg att du ska "produkt kod 29" Och sen har du med adressen till börjes. :) Tror det kosta 95 kr eller nåt när jag skicka tillbaka dit.

Så man måste gå till posten? Tänkte att det räckte att man slänger det på lådan med vanliga frimärken och lappen i? Hinner ju inte till posten.. Kostar det verkligen 95kr? Blir ett dyrt byte, flugmasken kostar 129kr! :smirk:

vet inte om du kan ge det till postis?!
Du måste iaf ha en sån där produktkod 29. så det går ju inte bara att lägga på lådan.. Ja, har för mig att jag betala 95. Jo, det blir lite dyrt, men det var det värt för mig iaf. :)

Ring Börjes och fråga!

Det går nog bra med ett vanligt brev, men då får du inte någon garanti/försäkring. så om det kommer bort på posten så är det inget som du får ersättning för. Om jag vore dig så skulle jag skicka i vanligt brev och hålla tummarna. Det är inte värt så mycket pengar att det motiverar det dyra postorderretur-alternativet.

*kl*
Jag skulle skicka det som vanligt brev. Med tanke på hur många brev som skickas per dygn med post så är det inte så många som kommer bort. Var noga med att skrivtydlig och korrekt adress plus avsändare, så borde det gå bra!!

man ska ju skicka det med "postorder kundretur" eller vad det nu heter, men det blir så dyrt! Har bara gjort det en gång, annars har jag skickat som vanligt brev. Men visst, risken finns att den försvinner, men det får du nästan ta i det här fallet!

Jo det går att skicka det som brev eftersom det inte är så stort, tänk bara på att portot blir lite dyrare eftersom det väger mer än ett vanligt brev

Jag har skickat returer till Börjes i vanligt brev som jag lagt på lådan, har funkar hur bra som helst. Visst risken finns ju alltid att det kan komma bort men är inte värdet jättehögt tycker jag det är värt den risken.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 336
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 115
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama