Byte av försäkring!

mira2013

Trådstartare
Jag är ska snart köpa ett föl som då kommer vara 6mån. Hon är nu A1 försäkrad i ett försäkringsbolag. Jag har mina andra hästar i ett annat försäkringsbolag och vill ju då ha alla mina hästar samlade där.
Är det dumt att byta försäkringsbolag?
"Försvinner" något mellan bytet isåfall?
Vad har ni för erfarenheter?:)
 
Sv: Byte av försäkring!

Min erfarenhet är att det beror på vilket bolag man har.
Vissa bolag utnyttjar folks rädsla för att byta bolag, och höjer premier och försämrar villkor nåt sanslöst, men behåller sina kunder just pga folks rädsla.

Jag har bytt bolag på ett par av mina hästar och nu har vi alla våra hästar samlade i ett och samma bolag. Vi har (peppar, peppar) inte haft några problem som berott på byten, varken med unga eller gamla hästar.
Det är säkert alltid en risk att byta bolag, men det är också en risk att behålla ett bolag som är "dåligt" för det innebär ju att man kanske ändå inte får ersättning när det kommer till kritan.

Prata med ditt försäkringsbolag, det är alltid en bra start. På en rak fråga "kommer det att kunna ge mig några problem" så brukar seriösa bolag kunna ge ett bra och ärligt svar.
100% säker på att få ersättning kan man ändå aldrig vara.
 
Sv: Byte av försäkring!

Jag är ska snart köpa ett föl som då kommer vara 6mån. Hon är nu A1 försäkrad i ett försäkringsbolag. Jag har mina andra hästar i ett annat försäkringsbolag och vill ju då ha alla mina hästar samlade där.
Är det dumt att byta försäkringsbolag?
"Försvinner" något mellan bytet isåfall?
Vad har ni för erfarenheter?:)

Jag hade bytt. Särskilt på ett föl.
 
Sv: Byte av försäkring!

Jag har aldrig haft problem att byta. Så länge inget skit finns på försäkringen flyttar man lätt över det.
Du ger ditt bolag försäkringsnumret så flyttas det.
 
Sv: Byte av försäkring!

Tack för era svar.:)
Ska prata med mitt försäkrings bolag och höra efter vad bytet ev. kan innebära. Får ju dessutom rabatt när man har flera där!
 
Sv: Byte av försäkring!

Problemet är ju inte själva bytet på pappret utan om det uppdagas något som kan tänkas härröra till tiden innan bytet.

Det är inte säkert att det blir problem och problem kan det bli ändå.

Två av mina har obrutna försäkringar sedan födseln och de byter jag inte. Samma bolag på båda så den tredje fick samma :)

Sen kan det ju bli problem ändå.
 
Sv: Byte av försäkring!

Problemet är ju inte själva flytten, självklart vill alla bolag har en ny kund.

Problemet kommer när det börjar hävdas medfödda fel vid skadeanmälan. Då kommer inte en ny försäkring att täcka.
 
Sv: Byte av försäkring!

Problemet är ju inte själva flytten, självklart vill alla bolag har en ny kund.

Problemet kommer när det börjar hävdas medfödda fel vid skadeanmälan. Då kommer inte en ny försäkring att täcka.

Håller med.

Och Tex lösa benbitar .. ska man nog fråga om vad de har för gräns/mån på detta för att det skall tas på försäkringen.

Skulle aldrig byta försäkring på en häst som varit försäkrad sen födseln .
 

Liknande trådar

Hästvård Jag funderar på att byta försäkringsbolag men hur blir det med dolda fel då? " Efterskydd för dolda fel om du säljer en häst som är...
Svar
3
· Visningar
501
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
5 954
Senast: Roheryn
·
Ekonomi & Juridik Nu när ekonomin är som den är i landet, så funderar jag på om byteshandel möjligen kommer att öka? Vad tror ni? Vad har ni för...
Svar
1
· Visningar
1 240
Ekonomi & Juridik Hej! Snart skall jag börja leta tävlingshäst och funderar över vad försäkringen kommer kosta ca i månaden om man skulle försäkra den i...
Svar
6
· Visningar
1 006
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp