Byte av foder

G

Gnägg

När ni har bytt kraftfoder till era hästar, hur mycket börjar ni med att blanda ut?
 
jag brukar göra så att när det är lite kvar i en fodertunna så häller jag över det i ett spann (brukar vara så att ett 20-liters spann precis räcker) så häller jag i det nya fodret i tunnan och sen häller jag på det gamla över..
så blandas det ju lite allt eftersom man ger.
 
Brukar börja med att blanda i 1 dl av det nya några dgr och sedan öka på succesivt. Så att jag har bytt helt inom en vecka iaf.
 

Liknande trådar

Hästvård Hur mycket gör det om hästen inte får i sig allt avmaskningsmedel? Blandade det i foder men vet inte om det inte dög eller om...
Svar
4
· Visningar
546
Senast: aglaonema
·
Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
1 025
Senast: iNHALE
·
Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
1 099
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag har fastnat i en mentalt utmattande cirkel med hästen. Lång historia väldigt kort: Efter en omfattande sårskada för ca tre år...
Svar
14
· Visningar
1 327
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp