Byte av duschslang - sitter fast!

bettysmatte

Trådstartare
Har köpt ny duschslang och nytt duschmunstycke. Problem? Det går INTE att skruva av duschslangen från blandaren.... :arghh: Den sitter som berget....:meh: Det greppar väldigt dåligt med t.ex. polygrip. Kanske för att anslutningen är rund till formen. HUR gör man??? Tips någon???

Wd-40 eller 5-56 hjälpte mig när jag bytte slang till tvättmaskin och duschblandare och det inte gick att få loss. När flottören kärvade i toaletten var det pga kalk så gick all in på ättika

Har köpt ny duschslang och nytt duschmunstycke. Problem? Det går INTE att skruva av duschslangen från blandaren.... :arghh: Den sitter som berget....:meh: Det greppar väldigt dåligt med t.ex. polygrip. Kanske för att anslutningen är rund till formen. HUR gör man??? Tips någon???

Är polygripen i bra skick och använder du den i rätt ”läge”, så att den greppar bra? Har haft samma problem med väl utslitna lågkvalitetspolygriper.

Sprejat med 5-56 och försökt få in ättika så gott det går. Idag köpte jag en sådan här rörtång, men hittills har vi inte lyckats ändå.... :arghh: Sitter som BERGET..... :meh:
1618054700732.webp

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 614
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 224
Senast: malumbub
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: Lutten
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar