Byta till långa stroppar

Solvira

Trådstartare
Om man har en dressyrsadel med korta stroppar, kan man då lämna in den och byta till långa stroppar?

Köpte ju en lite äldre M & N dressyr med korta stroppar igår. Men det ser ut som om det varit långa stroppar på den, men att de klippt av till korta och gjort hål själva? :confused:

Sv: Byta till långa stroppar

Lämna in den till en sadelmakare, det är inte ett speciellt stort ingrepp.
Nu vet jag inte vart i landet du bor, men stenbergs i sthlm gör det iaf

hmm, va dumt :D hoppas det fixar sig :)

ja kommer med en idiotisk fråga som vabligt :angel:

varför vill man ha långa stroppar?

Varför skulle man inte vilja ha det?

På en dressyrsadel känns det betydligt mer än vid en hoppsadel om man har korta stroppar. Har man dessutom en bred häst känns det svårare att få kontakt med hästen.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
860
Senast: Lisen82
·
Utrustning Gäller kanske framförallt dom med galvad stålram. Hur ser det egentligen ut bakom ”spikhuvudet”? Hur fäster dom in i stålramen? Jag...
Svar
10
· Visningar
368
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
640
Senast: cowgirl81
·
Småbarn Ville skriva mindre, men det gäller bara längden, inte vikten eller något, så fick bli kortare. 🙈😅 Hur som, vi var hos BVC i går, på 6...
Svar
14
· Visningar
1 355
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka