Byta sadel...

mizz_beauty

Trådstartare
Tycker ni man kan byta en nyinköpt sadel (ökänt märke) mot en äldre stubben hoppsadel(ingen flatback). Om den passar på hästen.

Om den passar hästen så är det ju en bra affär att byta, om du frågar mig!

Tvivlar på att stübbenägaren skulle vilja byta. En beg. stübben brukar kunna kosta 3000 fast den är rätt så ordentligt använd. En ny märkeslös runt 1000-lapp. Okända märken är svåra att kränga, även om de är oanvända. Inte ofta någon vill betala mer än några hundralappar :smirk:

Stübben sadelen kostade 6000:- å den andra sadelen är en hoppsadel av märket Unitied. Kostar 6800:- i nypris.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
22
· Visningar
784
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
568
Senast: sweep
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka