Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Såvitt jag vet, nej inte i passet du kan ju däremot döpa hästen out of record sas. Du kallar den vid annat namn även om det inte överensstämmer med passet.
Man missade en liten krumelur i namnet på en avkomma jag reggade, för det krävdes ett världskrig för att få ändrat och att få dem att inse att felet begicks när passet tillverkades.
Jag kallar min ena, Embla, för Spöket. Kan inte alls med namnet och visste redan innan jag köpte henne att Embla skulle hon inte kallas. Sen att det blev Spöket var inte alls planen
Ren chansning men kanske att du kan få det pga traditionen att ha namn efter hästen egenskaper annars skulle jag nog tro på boj.
Men
Var det inte en islänning som hette något i stil med otur men namnet byttes till något i stil med "tur" pga av någon typ av olycka där hästen hade avgörande betydelse för att allt gick bra i slutet? Äh jag ska inte säga säker kanske har drömt
Och Nattfari från Wahlberg, han heter väl eller hette Ari men fick byta namn? Står det inte Ari inom parentes om man söker på honom på WF? Äh jag vet inte Bytt namn har han gjort en gång iaf men om det är på pappret eller bara i folkmun ska jag nog vara tyst om
Ring avelkansliet och fråga så får du nog ett riktigt svar är mitt tips
Min hästs mamma har bytt namn, vet att nya ägaren inte gillade hennes egentliga namn och bytte därmed, hennes gamla namn står inom parentes i WF. Den hästen bor dock på Island så de kanske har andra reglar där, å andra sidan går ju allt till WF så det borde väl inte vara så stor skillnad på om hästen är svensk eller isländsk?
Hästnyheter Ingen svensk till omhoppning i Stuttgart.
Efteråt är stjärnorna Peder Fredricson och Henrik von Eckermann rasande.
– Fanns det gula kort...
Hästmänniskan En nordsvensk är inte en stor häst egentligen. Bland arbetande kallblodsraser är den liten och hyfsat nätt/sportig ändå. Den är ju ingen...
Hästhantering Yo, sent omsider så har även jag gått med i BHIS och börjat med en för mig ny form av träning tillsammans med hästarna. Inte för att jag...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.