Byta mobil - vad hänger med?

Silver Girl

Trådstartare
Det börjar bli dags för mig att byta mobil då batteriet inte riktigt håller längre. Den jag har nu är den första jag använt till mer än som bara telefon så jag vet inte vad jag måste tänka på för att inte förlora något. Att ladda ner kontakter på chipet är ungefär det enda jag har koll på. Blir så när man inte byter telefon förrän man måste :p

Följer bilder med eller måste jag på något sätt flytta dem själv?
Anteckningar jag gjort i "anteckningsblock-appar", följer de med eller måste jag skriva av dem?
Måste jag ha koll på inlogg till Wordfeud och Quiskampen? Nu är jag ju automatiskt inloggad.
Något annat jag inte tänkt på?
 
Finns visst en app för att föra över bilder, filmer och kontakter när man byter mobil och har Telia.
Så nu är frågan främst hur det är med inlogg för spelappar, måste jag försöka få koll på det?
 
Jag bytte till en samsung s7 nyligen, då gick det lätt att överföra all information. Det fanns med instruktioner hur man gör och skötte sig mer eller mindre själv med alla spel och appar. Men det kan ju vara värt att kolla så det det funkar med den telefon man har först.
 
Bytte till s6. Alla appar fick jag att följa med men inte inloggningar till spelen. Löste sig dock med mail för att få nya lösenord :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag tror jag behöver byta telefon. Batteriet börjar ge sig, jag måste ladda minst två gånger per dag. Det är en OnePlus 6T så den har ju...
Svar
2
· Visningar
459
Senast: sthu
·
Samhälle Okej ja jag vet jag har legat under en sten halva mitt liv. Men jag har ett svindyrt abonnemang på telia som jag betalar för varje...
2
Svar
24
· Visningar
1 373
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 181
Senast: Yrsel
·
IT & mobiler Har en iPhone 6s som är runt 3,5 år gammal. Senaste halvåret har den börjat krångla, hakar upp sig när jag surfar och sidan fastnar...
Svar
18
· Visningar
1 796
Senast: Raderad medlem 6459
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp