Byta matta på baklämmen?

K

krumelur

Hej!
Finns det någon som har några tips om att byta ut mattan på baklämmen. Har en äldre transport med kokosmatta som börjar bli väl sliten. Ni som har gjort det själva, vad köpte ni för material? Pris?

Jag tycker originalmattorna med stadiga, rejält upphöjda räfflor är bäst. Dyra som attan, men väl värda pengarna.

Annars kan man kanske ta gammalt transportband...

Jo, det var något sådant jag funderade på. Den gamla kokosmattan är original i min transport.

Vi bytte ut den trasiga kokosmattan mot nålfiltsmatta, funkar jättebra! Den är sträv så man halkar inte trots att den inte är räfflad.

Var köpte ni den och exakt hur gjorde ni för att sätta fast den nya?

På Maxi! :D Den är ganska grön och egentligen tänt som gräsmattesubstitut på tex balkonger tror jag. Men den är suverän på baklämmen! Och mycket prisvärd.

Vi har limmat och häftat. Sitter som berget.

jag har en gammal umeå-vagn som jag bytt matta till nu. Köpte orginalmattan från Umesläp och det var inte dyrt alls, 527:- inkl frakten. Häftade fast den rejält och det blev jättebra.

Jag har också nålfiltsmatta, men jag tycker den är hal som attan! Funderar på att skruva fast några lister för att minimera halkrisken. Jag köpte min matta på boj i klippan.

När jag frågade hos vår "lokala transportförsäljare" skulle det kosta 1500 plus arbete, det var därför jag började fundera på andra alternativ. Vad är det för material i mattan?

Hjälp vad dyrt!
Jag vet tyvärr inte vad materialet kallas men det är original från Umesläp. Jag tycker att du skall ringa dem och beställa en matta, det kostade som sagt 527:- inkl. frakten (69:-), att fästa den var inga problem med en rejäl häftpistol. Jag frågade dem om det var tillräckligt och det var det. Min gamla matta var fäst med en massa klamrar som var ett rent h-e att få bort! Men nu är den fin.
Jobbet tog en halvtimnme inkl skära till passformen exakt.
Lycka till och ring för att spara pengar!
0914 - 202 71

Köpte nu liknande kokosmatta på Bauhaus och bytte på min gamla transport. Blev inte alls dyrt och jag har så jag kan byta igen om jag vill!

Liknande trådar

Övr. Katt Jag köpte en pusselmatta för att kunna få ut matta i hela hallen då den har en del kanter å annars hade jag behövt måttbeställa å vet...
Svar
16
· Visningar
1 065
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 404
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 321
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 450
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama