Byta försäkringsbolag?

Sv: Byta försäkringsbolag?

Du har alldeles rätt, f-bolagen betalar INTE undersökningar/röntgen som man gör utan att hästen är sjuk/skadad. Jag gjorde böjprov på en av våra för att jag ville kolla att hästen var fräsch, det fick jag betala själv. (Försäkringen är i A***a)

Sv: Byta försäkringsbolag?

Frasseoo skrev:
Byter man bolag med samma omfattning som tidigare är det ingen karens. (Iaf inte på det bolaget jag har - värt att kolla)

Det som kan vara ett problem är om detvisar sig att hästen hade en påbörjad sjukdom eller skada innan man bytte.
Då gäller inte försäkringen för den påbörjade sjukdomen/skadan.
/F

Så om man har en dolda fel försäkring så kan man inte överföra den till ett nytt bolag om jag förstår det rätt? Om jag försäkrar mina föl, byter bolag efter ett år och om man sedan t ex hittar något när hästen ska ridas in som 3-åring så kan det nya bolaget säga att det fanns där när hästen var ett år om man inte kan motbevisa det?

Liknande trådar

Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
639
Senast: Puffindog
·
Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
1 039
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Har precis köpt en 2,5 åring (halvblod, valack) som såklart ska försäkras. Uppfödaren har den försäkrad i Agria katastrof och den...
Svar
13
· Visningar
1 803
Senast: Piranesi
·
Hundhälsa Funderar på att byta från Folksam, som jag har idag, då de höjt priserna med drygt 30% på två år och dessutom höjt självrisken i år med...
2
Svar
21
· Visningar
3 425
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar