Byta foder... till vad?

MissFideli

Trådstartare
Tänkte göra en radikal förändring nu för mina pälsbeklädda flickor. Sanden ska bytas, fodret ska bytas ut och dom ska gås igenom av veterinären.

Men fodret då.
Yoga har under flera år haft lindrig foderallergi av RC som dom får idag. Det dyker upp små, små sår då och då, alltså inget enormt och akut.
Vad ska man då ge istället? Vill nog helst ha nån form av lågallergent foder eftersom hon reagerar och det måste vara torrfoder tyvärr. Ska gå att få tag på i djuraffär eller vida foderbilen.se.

Skrällena ifråga är 2 st inte så jätteaktiva flickor, varav den ena är i övre delen av normalhullsskalan och den andra i den nedre delen av överviktighetsskalan :angel:

Min ekonomi skulle inte bli ledsen om fodret hade uppfödarrabatt, men det är inget krav om det passar flickorna bra.

Sv: Byta foder... till vad?

Jag har Eukanuba till mina nu, tycker det fungerar jätte bra, alla är fina i päls och hull. Dom har uppfödarrabatt också :)

James Wellbeloved brukar funka bra för allergiker. Om din djuraffär inte har det kan du beställa hem det via foderbilen.se. De kör ut billigt över i princip hela landet. De säljer sand också så du kan beställa sand från dem också. ;)

De har alla veterinära foder också om du hellre provar något av de lågallergenfodren.

Se till så vet kollar sköldkörteln. Hade en hund som i perioder fick småsår och pälsavfall, det visade sig vara sköldkörtelprobs..

Ja, jag har kommit på att foderbilen är riktigt bra! Och billigt med, fraktmässigt iaf.
Sand vet jag inte vad jag ska testa än, funderar lite på bränslepellets då dom sandsorter jag tycker är bra har blivit parfymerade.

Ja, dom är säkert bra. Men inte lågallergent. Tänkte pröva sånt först, vet inte riktigt vad hon reagerar på. Funkar inte nått av dom lågallergena så går jag över på dom "vanliga" igen och då är Eukanuba ett alternativ.

Väldigt intressant. Tänkte ändå låta veterinären ta blodprov för att kolla andra värden, hon börjar ju bli till åren min ko-katt. Ska försöka komma ihåg sköldkörteln då *bankarinihuvudet*

Liknande trådar

Hundhälsa Det känns helt hopplöst att hitta mat som hunden petar i sig utan att man behöver ge kula för kula ☹️ Bakgrund: 14 år gammal vovve med...
2
Svar
28
· Visningar
5 855
Senast: Fetaost
·
Katthälsa Jag har två innekatter, en hane och en hona, båda kastrerade. Honan vart nyligen kastrerad och då fick jag med mig 400g...
Svar
2
· Visningar
1 261
Senast: _FiA_
·
Hundhälsa För ca en vecka sedan fick jag hem en chihuahua korsningsvalp, Pyret,hon är 11v gammal. När jag hämtade hem henne fick jag med ett sk...
Svar
14
· Visningar
2 278
Senast: arabia
·
Hundhälsa Min tik har haft dålig andedräkt i 3 år (hon är 5,5 år). Jag har skött hennes tänder med tandstensskrapning, plaque-off, borstning och...
Svar
14
· Visningar
7 530
Senast: Annika_L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama