J
Janniizen
Eftersom det finns bete kvar så går min 4åriga valack fortfarande ute och käkar gräs + lite mineralsten. Vi flyttar till hösten och kommer då byta foder mot vad han hade innan betet. Innan betet så stod vi uppstallade och då ingick hösilage och krafft grund. Så han åt hösilage, krafft grund, biotin och morötter. Nu när vi ska flytta så köps det in hö i det stallet, och det är ju smidigt att ha samma så man kan köpa in tillsammans.
Så det blir hö istället för hösilage. Krafft grund hade jag ju för det ingick men det kanske inte är det bästa nu när jag ändå får köpa foder själv och kan välja hur jag vill.. Så nu vill jag gärna ha lite tips! Vad tror ni han skulle behöva utöver höet? Tyvärr har jag inte fått några värden på det..
Han är som sagt 4 år, tinker, normal i hullet, rids medelhårt ca 3-4 dagar i veckan.
Så det blir hö istället för hösilage. Krafft grund hade jag ju för det ingick men det kanske inte är det bästa nu när jag ändå får köpa foder själv och kan välja hur jag vill.. Så nu vill jag gärna ha lite tips! Vad tror ni han skulle behöva utöver höet? Tyvärr har jag inte fått några värden på det..
Han är som sagt 4 år, tinker, normal i hullet, rids medelhårt ca 3-4 dagar i veckan.