Byta dörrfoder utan att byta dörr

Wysiwyg

Trådstartare
Går det? Har ett par dörröppningar i lägenheten som jag vill ta bort dörrarna från och byta dörrfoder. Lägenheten är inte så stor och eftersom alla dörrar går från hallen hade det såklart varit snyggast att byta samtliga dörrfoder. De dörrar jag vill behålla är i original från 50-talet och de byter jag ogärna ut, tycker de är snygga. Men går det att byta dörrfoder utan att behöva byta dörren?
 
Vad är skillnaden mellan lister och karm? :o
Lister är sådant som är runt om.
Golvlist, taklist, fönsterlist, dörrlist.
1618055927594.webp
 
Vad är skillnaden mellan lister och karm? :o
Lägger till att det antagligen går att byta karmen med om du hade velat. Däremot är det lite bökigare än listerna. Har du en duktig snickare och eventuellt målare kan du få till det bra med byte av karm. Jag hade inte varit ett dugg orolig för att sätta min snickare på ett sådant jobb t.ex men han är ju en millimeterpojke som målaren säger :p ser allt, löser allt osv.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 608
Senast: Inte_Ung
·
Fordon Hej Buke, jag vänder mig hit då det brukar finnas så mycket kunskap utöver hästeriet. Det har börjat lysa en röd varningslampa i min...
2
Svar
21
· Visningar
1 367
Senast: NilHe
·
Kläder & Bli fin Jag skulle vilja ha en baddräkt. Skulle gärna beställa (jobbigt att leta i affärer) men tycker också det är jobbigt att skicka tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
1 320
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp