Byta bosetter på bett?!?

Kookaburra

Trådstartare
Jag har ett Roldans real (alta?) escuela och jag skulle vilja byta bosetter. Är det någon som har gjort det här på buke? Hur fick ni av dom :confused:, sitter ju som BERGET.
Sen undrar jag om alla bosetter funkar till alla bett? Jag menar om man köper nya bosetter, ska de passa då? Kanske bättre att höra med försäljaren... men om ni har köpt bosetter till detta bett och lyckats byta får ni gärna berätta var ni köpt dem (PM:a) och hur ni gjorde!:bow:

Jag är rädd att jag ska förstöra mina nuvarande bosetter (ge dom vassa kanter från tång-tänder) om jag tar i med räflad tång. Jo, det kommer jag ju att måsta göra om jag ska få av dom, så då vill man ju gärna veta att de nya kommer att passa innan man köper. :crazy:

Tänkte bara om ni har några bosett-bytar-knep? Jag har provat att sätta läder emot bosetten och med tång försöka vrida - men antingen går det hål i lädret eller så glider tången av bosetten.
real-escuela-webb.gif

:idea:Sen tänkte jag oxå tipsa om att bränna på linolja på järn-bett i ugnen! Det blir jättefint och ger ett bra rostskydd! Det går att göra på redan rostade bett, slipa bara bort den ytligaste rosten med ett slippapper och pensla på, in i ugnen på max värme. Får en snygg gyllenbrun färg. (Fast ta av bosetterna innan, annars kan det bli fläckar på som det blev med mitt, om man är lite slarvig med var man penslar.)
Obs! Linolja är självantändligt indränkt i tygtrasor och trassel.

Sv: Byta bosetter på bett?!?

Kan inte hjälpa dig då bosetterna på mitt bett kan lossas med fingrarna. Finns det ingen tång som inte ger märken? Du kanske kan sätta tyg emellan bosetten och tången?

I have tried it!! Provade t.o.m med läder för att få bättre grepp (som jag skrev ovan) men utan resultat.

Finns ingen som har samma bett? Vilka bosetter passar?! Någon??

Gammal tråd.. men tror inte att du kan byta bosetter på det bettet.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka