Byta äldre operativsystem mot nyare?

snurpe

Trådstartare
Fick hem en ny dator. Upptäcker nu att den bara har Windows 2000 proffessional som operativsystem. Många program, t ex messenger live kräver ju XP. Hur skaffar man detta? Är det en avancerad procedur? Hur går jag till väga?

/snurpe

Sv: Byta äldre operativsystem mot nyare?

Att uppgradera till XP från 2000 är inte en särskilt invecklad procedur. Det du behöver är antingen en full installations- eller uppgraderingsversion av Windows XP, se även till att det är samma språk. Därefter ska det bara vara att stoppa in cd-skivan och påbörja installationen. Brukar gå bra att börja i Windows när man ska uppgradera.

Sv: Byta äldre operativsystem mot nyare?

Nja, har sett fullversioner av XP ute i handeln för runt 900 nu när Vista har kommit. :) Funderade på att skaffa det åt min Mac nu är det blivit så billigt.

Liknande trådar

Hundträning 5 år gammal riesenschnauzer, levt med katter hela sitt liv. Visar en del tough love, gillar t ex att bära katten, och kan puffa lite...
2
Svar
33
· Visningar
8 500
Senast: TinyWiny
·
IT & mobiler Som rubriken lyder. Jag behöver en ny dator, kvickt, har absolut ingen aning om vad jag ska satsa på och önskar därför tips. Mina...
Svar
6
· Visningar
1 434
Senast: Riley
·
IT & mobiler Vad är det egentligen för skillnad på Windows2000, XP och Vista samt alla tre operativsystemen kontra Linux? Har ju Windows 2000 nu -...
Svar
5
· Visningar
984
Senast: MissFideli
·
IT & mobiler Är det svårt att byta språk på XP ? Alternativt hur svårt är det att grundinstallera det ? Kan ju förklar lite så att ni förstår, jag...
Svar
1
· Visningar
1 230
Senast: flugskit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Leksak som belöning
  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 30