Bygga vind skydd

Sv: Bygga vind skydd

Rotterö skrev:
Har ni bra tipps på enlelt bygge av vid skydd.
Höjd
storlek mm
3 stora hästar.
Vi köpte en conteiner modell större. Målade den och byggde på tak från conteinern och ett par meter ut. Trägolv inuti som vi luftat, strör med halm. Sågade upp hål på ena långsidan på ett sådant sätt att inga hästar kan bli instängda av någon annan.

Har en kompis som håller på att bygga ett vindskydd där hörnstolparna är 4 st tallar, som växer på plats. För extra hållbarhet har hon surrat och spikat tryckinprengerade "bjälkar" . Väggar och tak är av korrigerad plåt. Stabil, hyfsat mobilt, billigt och lätt!
Det här sättet kräver ju att det finns träd med rätta avstånden och som man får spika i.

rekomenderar inte plåttak... :crazy:
Det låter som f*n när det regnar och blir extemt varmt när solen står på.'
Vi lade trätak och lade asfalttak (sånna rullar :d ) övanpå.
Finemang=) :banana:

Du har säkert en poäng där och hon är också medveten om det men vi tror att regnet inte får den effekten på taket, då skyddet är byggt i en talldunge, som redan idag skyddar hästarna och även i fortsättningen kommer att dämpa regnet...

Liknande trådar

Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 339
Juridik & Ekonomi Är under senaste året många banker har gjort det svårare att höja gränsen på swish, allt i namnet att skydda oss mot bedragare. 2021...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 376
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
952
Senast: Fille
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
257
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama