Bygga sadelkammare

Jerry

Trådstartare
Hej har pricis börjat bygga om ett fd mjölkrum till sadelkammare. Rummet är ca 3x3m. Men tänkte på fuktspärr osv. Rummet består av betonggolv och lättbetong väggar. Tänkt att lägga klinkers på golv och liggande panel på väggarna. Ventilation finns även i rummet. Tänkt ett element i rummet så det håller några plusgrader iaf. Ska det sitta en fuktspärr emot betongväggarna sen reglas 60-60 och isoleras sen på med panel? Hur har ni gjort för att minska fukt i rummet osv? Mvh jerry
 
Hej har pricis börjat bygga om ett fd mjölkrum till sadelkammare. Rummet är ca 3x3m. Men tänkte på fuktspärr osv. Rummet består av betonggolv och lättbetong väggar. Tänkt att lägga klinkers på golv och liggande panel på väggarna. Ventilation finns även i rummet. Tänkt ett element i rummet så det håller några plusgrader iaf. Ska det sitta en fuktspärr emot betongväggarna sen reglas 60-60 och isoleras sen på med panel? Hur har ni gjort för att minska fukt i rummet osv? Mvh jerry
Hakar på din tråd här
Vi ska också fixa till vår sadelkammare ett gammalt mjölkrum, vi har betong golv och tjocka lättbetongväggar, har nu lagt på ett tak som isolerar, det är plåt på båda sidor och frigolit mellan.
Vi tänkte ev lägga en diabplatta (eller frigolit) på golvet för isolering och ett klickgolv på det. Väggarna får vara som dom är bara måla och snygga till är tanken.
Vet inte om det blir svårt att hålla värme på vintern, fukt har vi inte någon nu alls i det rummet.
 
Isolera alla ytor, väggar, tak och golv så behåller ni värmen som elementet ger. Då blir det inte så kostsamt att underhålla värmen. Bra värme håller fukt borta. Se till att ha en dörr in till sadelkammaren som håller för isolerat utrymme.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 311
Senast: Habina
·
Gnägg Tjohooo äntligen håller vi på att bygga stall!:) Väggar och tak är på plats och nu ska vi sätta in fönster, dörrar, innertak och sen ska...
Svar
3
· Visningar
1 745
Anläggning Nu har vi äntligen hittat vårt hus med tillhörande ladugård som nu ska byggas om till stall :banana: Det är inte stort, inte lyxigt men...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 608
Senast: majha
·
Hästmänniskan Jag har ibland tanken att bygga om lite i svärföräldrarnas ladugård, så att jag kunde ha min häst där. De har en stor ladugård, som inte...
Svar
4
· Visningar
1 171
Senast: Texaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Dressyrsnack 17
  • Hage

Omröstningar

Tillbaka
Upp