för exakt en månad sedan köpte vi ett sto som var extremt mager.. Hon hade ingen livsglöd eller någonting å var så mager att man kunde räkna revbenen på flera 100 meters håll..
nu e de så här att hon har börjar bli jätte fin nu och jag funderar på hur man kan hjälpa henne bygga upp muskler över korset??? hon e trekantik bak..
har tömkört henne nu 3 dagar i veckan så hon har fått mer muskler. I dag slängde jag upp en av små tjejerna på henne å red henne 4 varv i padocken.. Hela hästen lös upp å tyckte det var jätte roligt..
Hon är som sagt fortfarande kantik men mest baktill.. vad ska jag göra??
ska jag fortsätta skritta henne under ryttare eller ska jag bara tömköra??
Ryttaren som rider väger strax under 50 kg så de e inte jätte tungt.. Vi har en sadel som sitter super på henne.. vi brukar vara ute å gå med henne i skogen också... de jag tänkte va om de kunde va ok å skritta henne 10 min 2 dagar i veckan å tömköra henne 2 eller nått.. eller hur tycker ni?
så vad tycker ni jag ska göra.. blev så glad när hela hästen lös upp i dag när hon blev riden.
men hur bygger dom muskler bäst?? hon går i kuperad hage dygnet runt..
snälla hjälp mej..
här kommer före och efter bilder.. de e ca 3-4 veckor mellan bilderna
nu e de så här att hon har börjar bli jätte fin nu och jag funderar på hur man kan hjälpa henne bygga upp muskler över korset??? hon e trekantik bak..
har tömkört henne nu 3 dagar i veckan så hon har fått mer muskler. I dag slängde jag upp en av små tjejerna på henne å red henne 4 varv i padocken.. Hela hästen lös upp å tyckte det var jätte roligt..
Hon är som sagt fortfarande kantik men mest baktill.. vad ska jag göra??
ska jag fortsätta skritta henne under ryttare eller ska jag bara tömköra??
Ryttaren som rider väger strax under 50 kg så de e inte jätte tungt.. Vi har en sadel som sitter super på henne.. vi brukar vara ute å gå med henne i skogen också... de jag tänkte va om de kunde va ok å skritta henne 10 min 2 dagar i veckan å tömköra henne 2 eller nått.. eller hur tycker ni?
så vad tycker ni jag ska göra.. blev så glad när hela hästen lös upp i dag när hon blev riden.
men hur bygger dom muskler bäst?? hon går i kuperad hage dygnet runt..
snälla hjälp mej..
här kommer före och efter bilder.. de e ca 3-4 veckor mellan bilderna
Senast ändrad: