Bygga leksaksstall och hinder?

alazzi

Trådstartare
Jag är i pysslartagen och har byggt lite staket och hinder till dottern:angel::cool: Nu håller jag som bäst på och tillverkar ett stall med 6 boxar. Jag har använt en pappkartong och har gjort väggar. Nu är det bara taket som återstår. I hinderväg har jag gjort en trailbro (rider western) och en grind som går att öppna. Några staketdelar är tillverkade och så har jag tillverkat massor med bommar som jag givetvis även har målat.

Någon mer som också tillverkar egna tillbehör till sina hästar? Kanske kan vi utbyta lite tips? Bilder?

Jag har använt gamla kartonger till stallet och till bommarna har jag haft torkat gräs, modell bambu.

Sv: Bygga leksaksstall och hinder?

Hur stora är hästarna hon leker med?

Om de är i typ barbiestorlek så funkar glasspinnar till mycket! Så kan man bygga hagar som ser ut som denna på bilden.
stable_set_kidkraft_63053.jpg

Ojojoj... jag hade en period i mitt liv då jag verkligen MASSPRODUCERADE tillbehör till mina plasthästar (främst playmobil).

Som hinder till Schleich kan man använda tex små tändsticksaskar och måla- bygga murhinder av. Blyertspennor var utmärkta hinderbommar minns jag... Små täcken är lätt att klippa till och sätta detaljer på mha textillim. Träns, inspänningstyglar mm går att göra av gummisnoddar som man använder när man flätar manar. Sy små tunnlar av fleecetyg och använd som benlindor, gör ryttare i lagom storlek mha piprensare, filt och fantasi (alltid roligare med "gubbar" som går att böja och göra saker med;))

I stallet kan man sätta upp små namnskyltar (om du vet vad hästarna heter dvs) genom att skriva ut liiiten text på datorn, plasta in mellan två tejpbitar och fästa med häftmassa. Glöm inte att göra sadelkammare också;)

Jag har en säck (typ Coops pappkasse) med leksaks- och modellhästar strl 2- 15 cm mkh som står och skräpar. Dottern din kanske vill ärva?:D

/Migo
som fortfarande har vinden full av stora trästall som pappa byggde åt mina playmohästar när jag var 10...

Åh, vad bra tips:bow:Nu vet jag jag ska göra det regniga dagarna;)

Du tar toarullar och sticker hål i dem med en penna, i hålen kan du sen sticka in bommarna.

till mitt fritids har jag gjort en "lekmatta" som typ bilmatta fast hästinspirerad.

Tog ett stort grönt tyg= gräs som jag ovan på sydde på ett blått tyg= vatten, liten damm. Sedan en stor ljusbrun rektangelformad bit som blev ridbana. På sidorna har jag broderat in bokstäverna som finns på en dressyr bana.
PÅ ridbanan kan de sedan bygga upp hinder vi har gjort av målade blompinnar ( finns ju i olika tjocklek)
på de stora gröna området på mattan kan de ställa upp staket runt o ha hästarna i hagar. Staketet är köpt. Men går givetvis att göra eget.
Vattnet kan de dricka ur eller ha som badplats ...jaja bara fantasin sätter gränser.

Vilken fantastisk idé, detta ska jag (försöka) komma ihåg om sonen i framtiden vill leka "bondgård" eller liknande och inte bara traditionellt bilkörande. :bow:

Om du har mkt utrymme någonstans (tex i lekrum/sovrum) så kan man göra en slags "karta" ehm.. landskap?
Med hönsnät med gips eller likn över så det blir som en... Ja värld och sen är det bara att måla det som ett
landskap med hagar, gårdsplan etc. Stall kan man enkelt bygga i kartong och hinder, hagar och så är också relativt
lätt gjort. Hade mycket glädje av min sådan här sak när jag var liten :p Har nog inga bilder på den dock.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka