Snurrfian
Moderator
Fast om ni tar det från bergtäkt så kan ni inte få runda stenar, sjutton att det är så mycket snö, annars hade jag kunnat åkt ut för att ta kort för att visa vad jag menar. Vi har både en naturgrustäkt och sammarbetar med en bergtäkt så jag vet att det är väldigt stor skillnad på materialet.Här är naturgrus runt, inte krossat.
Singel och makadam krossat, olika storlekar. Det var prat på att ha nått av det först i botten på gårdarna och platta ihop det men vi tyckte det blev en orimlig kostnad och arbete för det lilla vi anväder hundgårdarna, så det blev extra naturgrus ist
Vi bor mellan två bergstäckter där de bryter och fixar div grus så det var lättfixat
Det låter väldigt märkligt att det skulle vara dyrare för er att lägga i ett lager krossat i botten jämfört med mer natur. Här blir natur alltid dyrare, dels för att det finns lite av det och dels för att länsstyrelsen lägger på en naturgrusskatt på 15 kr/ton. Så vi rekomenderar oftast kunder att lägga berg (av någon fraktion ) i botten och sen lägga naturgrus överst om det är det man är ute efter.