Bygga dator!

Sv: Bygga dator!

Nej, man MÅSTE inte ha 1-2 gb för att spela, men om man ska bygga nytt nu är det ju förkastligt att välja mindre än 1gb.
Testa World of warcraft med 512 vs. 1024meg minne t.ex.

Vad jag menar är att det är så liten kostnad så det är meningslöst att snåla in på det.
 
Sv: Bygga dator!

Elftor skrev:
Jag tror det där har förbättrats på senare tid, och varierar nog ganska mycket. 20% Tror jag i alla fall är i överkant. Ett bra ljudkort ökar iaf. prislappen, så det är väl en smaksak, och dessutom något man kan utöka med senare om det skulle visa sig behövas..

Lite beroende på spel och vad spelet utnyttjar, jag fick ända upp till 25% prestandaökning när jag disablade mitt interna och köpte ett Audigy2 för 800kr.
 
Sv: Bygga dator!

Javisst, en gigabyte är en bra rekommendation antar jag, vad jag menar är att sådant som går att utöka senare utan alltför graverande kostnadsökning är sådant som man mycket väl kan spara på om inköpet är ansträngande för ekonomin och nuet inte blir alltför begränsat.

Där ingår minne och ljudkort t.ex.
 
Sv: Bygga dator!

Nån som har lust att hjälpa mig idag? :( Nu är min J***A dataläxa (ja, detta var en läxa) inte inlämnad än fastän jag haft TVÅ VECKOR på mig! Ingen som har lust att hjälpa mig att välja datordelar för att få ihop en bra internetdator? Jag vill även ha en fotoskrivare till den.

Det som ska ingå är:

-Vad delarna kostar och vad dom heter
-Vart man fått tag på dem
-Källor

TACK SNÄLLA på förhand! :bow::bow::bow:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
631
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 721
Senast: SiZo
·
Trädgård & Växter Jag har fått en idé. Den är inte helt färdig än, så jag kan behöva lite input och tankar från andra. Vi har en massa tegelstenar som...
Svar
9
· Visningar
576
Senast: sthu
·
Fritid Insåg när jag tog fram mitt trangiakök att jag glömt hur man sätter ihop det. Eller ja, det jag brukade använda är inte likadant som...
Svar
18
· Visningar
544
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp