Bygelnosgrimma?

L

Lilla_My

Någon som använder en sådan? Har problem med att hitta passande nosgrimmor som inte ligger mot bettet alltför mycket på min pålle. Har funderat på att prova bygelnosgrimma men vill gärna höra om hur det fungerar eftersom de är ganska dyra att köpa.
Tacksam för tips!

Måste du ha nosgrimma då?
Engelsk borde funka annars, rätt spänd sitter den inte i närheten av bettet. :)

bygelnosgrimma.jpg

Detta är en bygelnosgrimma. Bara en rem över själva nosryggen men två stycken under.

Ojdå, en sån har jag aldrig sett förut. Vad skall den vara bra för? (Jag menar hur skiljer den sig rent funktionellt från "vanliga" nosgrimmor?)

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
720
Senast: Görel
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
980
Senast: ako
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
937
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
909
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II