T

tya

Hur länge tar det innan buttan gått ur kroppen?.Min häst får sin sista påse på onskväll,ska sen vänta tills buttan gått ur kroppen,trava "känna efter" hur det känns.

Sv: Butta.

På min ena fångis märkte jag skillnade 2 dagar efter jag gett sista påsen, hon var ohalt i 2 dagar utan "Butta", sen kom hältan smygande igen

Jag vet inte exakt, men jag blev rekommenderad av veterinären när min häst blev behandlad att sluta med buttan två dygn innan återbesöket för att det skulle gå ur kroppen. Efter första behandlingen var min häst dock halt ganska exakt ett dygn efter sista påsen, så jag skulle säga att efter ett dygn kan det inte finnas mycket kvar. Jag hade dock väntat 2-3 dagar för att "känna efter".
Sen rester (som man nog normalt inte "märker" men som kan ge utslag i dopingtest) finns säkert längre, tävlingskarens 14 dagar.

Titta i fass (finns på nätet). Där står hur lång halveringstid preparatet har. Då kan du räkna ut när det bör ha gått ur kroppen.

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 542
Senast: Liten
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
342
Senast: Malva1978
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 234
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur