Bustron och Larno?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Behati
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 262

Behati

Trådstartare
Sökte lite på dessa två hingstar men hittade inte speciellt mycket någon stans, så jag tänkte att jag försöker med er här!

har precsi köpt en ny pålle import Holland e: Bustron kwpn(Sultan-Eros) ue:Larno holsteiner (Landgraf I) uue:Lector
men jag har absolut ingen aning om något om dessa hingstar:crazy: (förutom Landgraf I)

Är det någon som har bättre koll än jag?

Sv: Bustron och Larno?

Vet lite om Eros, eller rättare sagt hans far.
Eros var efter hingsten Amor 1196 Sgldt (ex Heros 3788).
Amor, som står staty i Holland, var far till bl a tävlingshästarna Opal, int DSv (med Christine Stuckelberger), Surprice, int HSv (med Rob Ehrens), Warrant, int HSv (med Chris Kappler) och Aristo, int HSv (med Margie Goldstein). Han lämnade många hingstar - Akteur, int HSv (med Gerd Wiltfang och Hans Horn), Ditmar, Ecrasiet, El Corona, Epiggon, Eros, Gentiaan, Gondelier, int HSv (med Henk Nooren), Griffier, Huzaar, Illias, Ivanhoe, Vindicator, Zandigo och Zuidpool.

Amor är morfar till hingstarna Animo, Dutchboy, Electro, Farmer, Habsburg, Jimtown, Kroongraaf, Non Stop R och Ultrazon m fl.
När WBFSH gjorde en ranking av morfarshingstar 1997 så var Amor den ende hingsten som var i topp både i hoppning och dressyr !

Amor var efter Herrscher (född på Flyinge e.Heristal u.Diana 3787). Herrschers mor lämnade också hingstarna Diogenes 311 och Niarchos 391 samt många famgångsrika avelsston.

En av mina favorithingstar Nobel, är efter Larno så lite koll har jag på honom:
Larno var segerhingst i Neumünster 1989. Han slutade 2:a i sitt bruksprov 1990 i Medingen bland 83 hingstar och blev segerhingst i hoppningen med 142,60 i index.:)

tack för svaren!:)

är det någon som vet om de har några egna meriter från tävlingsbanorna? eller vad man kan hitta sådant?

Liknande trådar

Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
971
Senast: viltmilla
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 848
Senast: Görel
·
Ekonomi & Juridik Jag skapar denna tråd i hopp om att kunna hjälpa en av tjejerna i mitt stall vad hon ska göra. Ska försöka återge fakta så gott jag kan... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
10 211
Senast: athena
·
Avel Nytt försök efter lite påminnelse från moderator... Men jag har saknat en sånhär tråd på avel, med lite allmänt skvaller, tjöt och... 19 20 21
Svar
411
· Visningar
67 606
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka