Buster är stolt med sin tratt

A

AnnikaS

Måste bara få berätta hur urgullig vår lilla rottis Buster är med sin tratt därhemma, haha, så fort jag kan fixa några bilder så gör jag det.

För några dagar sedan slet han av en klo riktigt illa ute i skogen vilket gjorde att veterinären fick "operera" bort "resterna".
När jag kom hem från skolan ligger Buster, Mira och husse på sängen och vilar, Buster är helt groggy efter att ha varit nersövd. Vi gör så klart ingen grej av tratten utan låter honom vara. Dock undrade jag i mitt stilla sinne hur det skulle bli med den där plastkragen när han piggnade till.
Men hör och häpna, haha, stolt likt ett lejon plöjer han fram där hemma. Han verkar så nöjd över sin förmåga att bara knuffa undan allt som kommer i hans väg detta oavsett om det är vår tik Mira, hallbordet, nattdukslampan eller alla fjärkontroller, eller , ja allt som går att fösa undan helt enkelt.

När vi varit ute och det är dags att sätta på sig tratten igen trycker han in huvudet på precis samma sätt som han gör med selen när vi ska träna skydds. Hahaha... han e så go.

Tycker nästan lite synd om honom att vi snart ska ta bort den, då kommer ju allt bli som vanligt igen.

Sv: Buster är stolt med sin tratt

Det var ju skönt att höra att det fanns någon lycklig hund som uppskattar tratten! Mina ser helt knäckta ut de gånger de fått bära tratt....:( Hoppas han tillfrisknar snart i tassen!

Det var ju skönt att höra att det fanns någon lycklig hund som uppskattar tratten! Mina ser helt knäckta ut de gånger de fått bära tratt....:( Hoppas han tillfrisknar snart i tassen!

Haha, ja... det var ju det vi befarade då det oftast inte brukar uppskattas, därför är det så extra gulligt när han går och spänner sig där hemma. :smirk:

Min flatte hade heller inga problem med sin tratt när han kastrerades förra året. Han plöjde glatt fram i lägenheten och lärde sig snabbt trycka ner tratten i golvet för att få upp det han vill komma åt (leksaker, matskål etc.) när vi hade varit ute på promenad höll jag upp tratten och hans stoppade in huvudet i den, inga beskymmer där inte. Tror att det kan ha med självsäkerheten att göra till viss del, då min hund är totalt ohotbar... alltså känner han sig inte trängd med tratt på... annars är det "bara" en fråga om att vara väldigt formbar...

Men visst är dom roliga dom små liven... :rofl:

Så betedde sig min flatte också! Man visade bara tratten så gick den rakt in i den!:p
Tyvärr hade hon alltid så bråttom så hon fastnade överallt med den när hon sprang runt i huset:crazy:

Min gamle labbe hade heller inget emot att ha på sig tratten, han hade inga problem att forcera alla hinder ändå (och då spelade det ingen roll om det handlade om bordsben eller människoben). Stötte han emot något tog han bara ny sats och tryckte sig fram. Allt flyttar sig, bara man tar tillräckligt med sats verkade hans motto vara.:D

Fast när han rymde med tratten på en gång (då det var löptikar ute) måste jag erkänna att jag blev lite orolig (jag såg Laban framför mig intrasslad med tratten i en buske). Men han var inte så svår att hitta, en hund med tassbandage och en stoor tratt passerar liksom inte obemärkt folk förbi.:D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Födda -21
  • Betäckning 2024 - föl 2025
Tillbaka