Business x

Mabuse

Trådstartare
Någon som vet varför han inte tävlas i fälttävlan längre? Jag trodde han hade skadat sig, men nu visas han ju i både hoppning och dressyr på bruksprovet och tycks således vara frisk. Han är ju bara tretton, känns som han borde ha några år kvar på tävlingsbanan?

Sv: Business x

Har för mig att det var på grund av skada.

Kanske är så att han fick en skada som gör att han inte klarar påfrestningarna i FT? Det går ju inte alls att jämnföra med övriga ridsports grenar vilket kan förklara att han isf klarar lättare hopp och dressyr.

Men jag vet inte, bara spekulation

Sv: Business x

Kan vara fel häst, men jag tror han tävlade i Örebro i somras på en sån där pay-and-ride. Relativt låga hinder, kanske 1.00-1.10. Banhoppning då.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Lyan
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 509
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 959
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka