G

Gilan

Hej!:)

Då jag kommer resa en del med min hund i bil i vår sommar. Så funderar jag på att köpa någon slags hundbur. Han älskar iof att åka bil men vill ha något som är krocksäkert.

Då Jag även kommer att resa mycket med tåg/båt m.m så kommer jag även behöva nån slags bur till detta.

Finns det nån slags bur som kan passa till både och har kollat lite på canvas burarna hur krock säkra är dom? Fördelen med dom är ju att man även kan stalla dom i baksätet. men jag vet inte:confused:

Säkerhetsbälte till hundar någon som har det? Funkar hur?

Hjälp önskas.
 
Sv: Burar?!

De krocksäkra burar jag sett är rätt så tunga, och då kanske inte lämpliga att ta med på tåg/båt.
Jag har precis köpt 2st vanliga stålburar som jag har i bilen, dom är ju inte krocksäkra, men det känns ändå bättre än att hundarna är helt lösa!
Jag vet faktiskt inte hur säkerhetsbälte för hunden fungerar, men när jag var och köpte burarna rekommenderade dom bälten varmt.
Men eftersom att jag har en valp blev det burar istället :)

(så kan jag tillägga att krocksäkra burar är SVINDYRA, tro den skulle kosta närmare 6000 för en dubbelbur....)
 
Sv: Burar?!

Jag har aldrig krockat med krockselen, men den håller hunden på plats och borde i ganska många fall förhindra att den kommer farande som en projektil vid en inbromsning. Men, min hund har lyckats krångla sig ur selen någon gång när hon kommit i precis rätt läge...Tycker ändå att de är väldigt smidiga om man inte själv har kombi och/eller flyttar hunden mellan olika bilmodeller, hunden kan lika gärna sitta i framsätet som där bak...
 
Sv: Burar?!

Vi har alltid haft ett "vanligt" kombigaller med nylonsnören i som krockskyudd framåt (är ju inget hundspecifikt utan till för att hålla all slags last). För att kunna ha hundarna i bilen vid raststopp på sommaren har vi haft grindar bak av märket "Jeppes", de är hur bra som helst, skramlar inte och smidiga att ta loss/sätta dit. Vet många som använder dessa och de är alla nöjda.
Vad gäller bur utanför bilen tycker jag de nya textilburarna med nån liten ställning så man kan fälla ihop dem verkar supersmidiga. Inget skrammel och ingen förvaring av skrymmande burar hemmavid. Har dock inte provat dessa själv men hört bra omdömen.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 704
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Vi hade en Artfex till gamla hunden som vi sålde när hon dog (då tänkte vi nog minst 5 år till nästa hund men nu efter 2 får vi hem en...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 933
Senast: ako
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
5 957
Senast: Sel
·
Övr. Hund Råd ang hundvakt önskas! Vi har en liten tik på två år som är rätt så känsligt och nervöst lagd. Hittills har hon bara varit bortlämnad...
Svar
5
· Visningar
982
Senast: Jensa75
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp