Bur eller grind?

Santoxen

Trådstartare
Vad är det bästa att ha i bilen? Två greyhounds som ska åka i en 945... Ser för-och nackdelar med båda delar.

Sv: Bur eller grind?

Jag har haft både och föredrar bur framför grindar.

Skulle jag behöva ha bagaget till annat än att forsla hund i är det lättare att kasta ut buren än att montera ner grindar och lastgaller. Med grindar får man päls i hela bagaget, en bur hindrar inte all päls från att sprida sig men det blir bra mkt mindre. Fördelen med bur är oxå att man inte behöver skruva i bilen.

Efter att en kompis voltat på motorvägen varvid fönstret krossades och hunden rymde i panik så säger jag alla gånger BUR! (Det gick bra, polisen fick tag på vovven men det kunde slutat riktigt illa.)

Efter att en kompis voltat på motorvägen varvid fönstret krossades och hunden rymde i panik så säger jag alla gånger BUR! (Det gick bra, polisen fick tag på vovven men det kunde slutat riktigt illa.)
Minns ni polisen som avled i en bilolycka härom året när polisbilen voltade? Polisen dog, men hunden som satt i bur överlevde.

Jag säger BUR av samma orsak som Lona. Hunden kan även trilla ut genom krossat fönster och klämmas fast under bilen om man har galler/grindar..

*svarar alla*
Blir nog bur ja... Frågan är bara vilken? Jeppes, är det något att ha?
Andra märken, modeller? Vore ju fint om man kan få tag en modellanpassad, så det blir så lite krångel som möjligt...

*svarar alla*
Blir nog bur ja... Frågan är bara vilken? Jeppes, är det något att ha?
Andra märken, modeller? Vore ju fint om man kan få tag en modellanpassad, så det blir så lite krångel som möjligt...
Köp en krocktestad. Som andra skrivit, en säkerhetsfråga. Min bil totalkvaddad, men hundarna utan en skråma.

Har skickat PM :)

Och som svar på om Jeppes burar är något att ha så är svaret ja men jag gillar inte att det är galler som golv och tycker inte lås anordningen är så praktisk.

En krocktestad bur är det allra bästa, själv har jag en MIM Variocage.

Håller med. Kan man inte ha en krocksäker bur så tycker jag grindar är att föredra. De ger mer utrymme till hundarna och är "lika osäkra" som de billigare burarna.

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
692
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag letar ny bil och hade tänkt ha lastgaller och grindar i den som jag har i min nuvarande. Men egentligen skulle jag helst vilja ha en...
Svar
12
· Visningar
595
Senast: Bison
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 229
Senast: Lillefrun
·
Övr. Katt Hejsan, jag ska åka tåg med min nya katt Mezzi ( har haft honom i 3 veckor och han är 5 månader gammal) i 5,5h på fredag. Har försökt...
Svar
5
· Visningar
299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka