Bulor strax bakom huvudet?

TheHunted

Trådstartare
Är det ågot som vet var det är för något?
Min häst fick det förraåret när betet var magert och dom åt skaer som dom inte brukade göra (Nån som sa det)

Men nu är hon nysläppt i gräss hage med en massa gräs och har fått tennisbolls stora bulor sticker ut kanske 3-4 cm ut just bakom huvudet/ganschen, någon som kan förklara...

Är det farligt, kan man göra något åt det och vad i sånna fall??

MYCKET TACKSAM FÖR SVAR!

//TheHunted1
 
Sv: Bulor strax bakom huvudet?

Hade ut en ET idag och hon sa att det är förstorade spottkörtlar som kan komma av att det funnits lite mat vid ngt tillfälle eller att hästen spännt sig under lång tid. Enligt henne är det inget farligt men har de kommit så går de inte att få bort.
 
Sv: Bulor strax bakom huvudet?

okej?? så det kommer aldrig att gå bort eller menar du att man inte kan gör något för att få bort det??
 
Sv: Bulor strax bakom huvudet?

Det kommer ibland när hästar reagerar på foderombyten och andra allergier, de går ner så småningom. Men var försiktig vid ridning så hästen inte klämmer körtlarna mellan ganacherna och halsen!
 

Liknande trådar

M
Hästvård hjälp mig finns det ett samband imellan dessa olika sår!! har ett fullblod på 13 år följande har hänt under en 2 veckors period...
Svar
1
· Visningar
777
Senast: manhattan
·
V
Hästmänniskan Hej! Jag har ett problem som jag inte vet hur jag ska lösa och vänder mig därför till er. Vill gärna vara anonym och skriver därför...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 137
Senast: ebba85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp