hjärter_dam
Trådstartare
Igår upptäckte jag att pållan hade en bula ungefär mitt under magen, lite till vänster. Den var stor som en handflata ungefär, och några centimeter "hög" ungefär. Börjde känna och klämma, ingen ömhet, ingen värme, ingenting som var mjukt eller svampigt. Kändes på det hela taget precis som resten av magen, fast man både ser och känner ju att där är en bula. Hon verkar inte vara påverkad av den heller, är pigg och glad och äter ordentligt.
Insekter verkar ju högst osannolikt vid den här årstiden, och om hon skulle blivit sparkad eller på annat sätt blivt utsatt för yttre våld så borde hon väl ömma? Vi har inte bytt ut fodret heller, så någon allregi pga av det verkar det inte heller vara. Det enda jag kan komma på är att de står och gnager på björkarna i hagen hela dagarna, kan hon ha fått i sig nånting där?
/S. som är lite orolig och bra gärna skulle vilja veta vad det kan vara
Insekter verkar ju högst osannolikt vid den här årstiden, och om hon skulle blivit sparkad eller på annat sätt blivt utsatt för yttre våld så borde hon väl ömma? Vi har inte bytt ut fodret heller, så någon allregi pga av det verkar det inte heller vara. Det enda jag kan komma på är att de står och gnager på björkarna i hagen hela dagarna, kan hon ha fått i sig nånting där?
/S. som är lite orolig och bra gärna skulle vilja veta vad det kan vara