Bula i pannan?

Krockodil

Trådstartare
Upptäckte att pållen har fått en bula på höger sida mellan ögonen... Den ömar inte och är hård som om det vore ben. JAg antar att han fått den av ett slag emot någonting i boxen eller av någon av dom andra hästarna i hagen. Tror ni att den kommer att försinna eller vara kvar? Kan dom få "överben" i ansiktet? Den ligger inte emot någonting men den är rätt stor så det är väll inte så vackert... :crazy:

Sv: Bula i pannan?

Ja, det kan bli broskbildning, men förhoppningsvis är det bara vätskebula. Vi hade en häst i stallet som hade slagit i huvudet på en balk o den fick en fraktur där (fast det gick ju inte att göra nå åt frakturen, tror den fick smärtstillande ett tag).

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 917
Senast: Tofs
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 891
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 107
Senast: Luff
·
Hundhälsa Jag som bara skulle ta en omplacering för att ägaren skulle flytta och det var panik. Jag har fått en misshandlad och vanvårdad krabat...
Svar
11
· Visningar
1 849
Senast: Blueberry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Födda-24