bukig ponny

M

mizz_perfect

Vad kan det bero på om ponnyn är väldigt bukig. vad jag har hört så kan det vara proteinbrist vilket jag inte tror i det här fallet. Vågar ju inte heller överdosera då ponnyn går på bete.
 
Har pållen inget fett över revbenen, men en stor buk då är det proteinbrist. Sen kan de ju få en stor buk även med ett rejält fettlager runt lilla midjan, då är det nog snarare betesbuk.
 
Jag antar att du har avmaskat regelbundet, om inte så är fallet kan det kanske vara mask.

Betesmage kanske?
De flesta hästar lägger nog på sig ett par kilon under betesperioden.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
468
Senast: Linda_A
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
518
Senast: Kristall10
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 769
Senast: Juli0a
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
2 192
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp