bugga om sulky..

J

jonte

Jag har en speedcart som jag har byggt om till quickhitch.

Jag har funderat på att köpa en quickhitch sulky men pga att jag är snål har jag börjat fundera på ett bygga om sulkyn till quickhitch också.

Är det bara att göra eller måste sulkyn vara godkänd som omgjord?

Räcker det med besiktningen av utrustningen som är innan start?

mvh jonte

Vad jag hört får man inte längre själv sätta QH på äldre sulkar, detta pga flera har varit felgjorda och att men satt QH på för smala skalmar så brott på dessa har förekommit. :crazy:

Ingen aning om ekipagekontrollant räcker för att godkänna omgjorda vagnar, min (vanlig) är kontrollerad (och givetvis godkänd ;) ) av personal från STC.

Ring och kolla med STC eller någon som säljer vagnar är mitt råd...

Speedcart är ju oftast inga problem med, då dessa är i järn eller har kraftigare träskalmar

Snålheten bedrar visheten.Ett flertal olyckor har hänr med ombyggda vagnar-Det kostar att ligga på topp ;)
Lines-som har en häst och all tid i världen att sela med en hederlig vanlig remseling.

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
633
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
731
Senast: Görel
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 084
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 550
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama