M

Moej

Vet inte om den här tråden ska vara här eller på gnägg..

Har köpt trick-training videon, och har lyckas lära min häst "yoga". Nu har jag försökt lära henne att buga också, men det går inte. Jag tror inte hon vågar gå ner på ett knä. När hon nästan är nere rycker hon åt sig benet och det är inte så lätt att "hålla" fast det eftersom hon är väldigt stark :D också vill jag ju inte tvinga henne till ngt. Hur ska jag göra?

Sv: Buga..

gå in på rebeccas hemsida: http://www.trick-training.nu/
där står det lite om nnt och man kan även beställa filmen därifrån. jag har inte filmen själv, men min vän har den, och jag tycker den är bra.

ta det lugnt, och beröm små stegen. så tror jag nog att din häst också kommer buga snart. dela upp bugningen i mindre delar också, typ ett stega att lyfta benet och börja tänka neråt och sen vidare.

om du ringer, eller mejlar och frågar rebecca så hjälper hon nog dig gärna.

Sv: Buga..

tror det skulle gå jättebra att använda klicker för att lära hästen att buga. genom att först klicka när den sänker huvudet och sen i små steg låter hästen göra mer förstår hästen.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 638
Senast: Freazer
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 683
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
694
Senast: miumiu
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 117
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama