Budgetstövlar.

Riley

Trådstartare
Har någon här testat de billigaste läderstövlarna från Börjes (de utan snörning) alternativt de synthetiska stövlarna från Horze? Hur är passform och kvalitet? Det säger ju sig självt att budgetkedjornas billigaste inte brukar vara något att hänga i granen, men liksom... flagnar de eller tappar de färgen efter någon månad typ, går de lätt sönder?

Skulle behöva ett par nya sommarstövlar att använda då och då på träningar, men eftersom jag sällan använder ridstövlar + inte tävlar tänker jag inte lägga ut fler tusen på några märkesstövlar.

Sv: Budgetstövlar.

Har inte koll på just dom stövlarna du pratar om. Men jag köpte för ett tag sen läderstövlarna Horsehead Hickstead i från h**ks och dom gillar jag:laugh: Kostade 1200:- ungefär tror jag. Om man inte gillar blinget så går det nog ganska lätt att plocka bort.:laugh: Lite klen dragkjedja i bak så jag vet ej hur länge den kommer hålla men för det priset så :D

Jag hade ett par sådana förut, tyvärr var de enorma i vaden och dessutom gick en av de nämnda klena dragkedjorna sönder efter fem gångers användning... så jag avstår dem i fortsättningen, men tack ändå!

Knuff! Är det verkligen ingen som testat några av de här stövlarna? :p

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 045
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Shettistråden del II
  • 07:or del 23