Budget ridbana

robl

Trådstartare
Hej.
Jag undrar om någon gjort en budget ridbana och har lite tips och erfarenheter.
Har läst runt lite och förstått att man kan göra på maasssor av olika lösningar.
Vad jag läst och sett så har jag tänkt såhär:

1, skala av gräset
2, lägga markduk
3, lägga stenmjöl (hur många cm är lämpligt?)

Sen se till att hålla banan mjuk. Har förstått att man får harva en del.
Här är bra dränerat, ligger aldrig en vattenpöl runt huset.
Läste också att man kan blanda upp med sand om banan blir för hård, hur har detta funkat?

Behöver massa tips!
Och jag har inte råd att lägga massor av pengar på en bana så det är budget eller inget tyvärr.
 
Hej.
Jag undrar om någon gjort en budget ridbana och har lite tips och erfarenheter.
Har läst runt lite och förstått att man kan göra på maasssor av olika lösningar.
Vad jag läst och sett så har jag tänkt såhär:

1, skala av gräset
2, lägga markduk
3, lägga stenmjöl (hur många cm är lämpligt?)

Sen se till att hålla banan mjuk. Har förstått att man får harva en del.
Här är bra dränerat, ligger aldrig en vattenpöl runt huset.
Läste också att man kan blanda upp med sand om banan blir för hård, hur har detta funkat?

Behöver massa tips!
Och jag har inte råd att lägga massor av pengar på en bana så det är budget eller inget tyvärr.


Här är några som gjort en budgetridbana. PÅ bloggen står även senare när och hur de gjort staket och belysnin till den. Förövrigt en ganska rolig blogg... =)
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 898
Senast: Amk
·
Anläggning Stallet där jag har hästen uppstallad har en ridbana som egentligen är alldeles för djup och lös. Stallägaren har haft ute...
Svar
14
· Visningar
3 493
Senast: ufot
·
Anläggning Jag står i ett stall där vi har en mycket gammal ridbana. Nu har vi börjat fundera på om det går att fixa till ridbanan. Jag har läst...
Svar
1
· Visningar
1 608
Senast: warg
·
Anläggning Hej! Vår ridbana har efter x antal år börjat ge upp. Jag misstänker att den var rätt ordentligt anlagd från början med nån typ av...
Svar
2
· Visningar
1 459
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp