Buckskin eller....ja vad?

Intejag

Trådstartare
hello. Vill ha era kommentarer om denna färg? Har alltid trott det varit en buckskin men är det verkligen det?
20130401_164710.jpg.html

en bild på manen lite närmare....
20130401_162226.jpg.html

Sv: Buckskin eller....ja vad?

Jag skulle abolut säga buckskin. Det enda jag funderar på är att benen ser bruna ut. Manen och svansen är "normal" frosting, jag har en buckskinåring med nästan helt vit man och svans.

huh KL! *glomde*

dorsal stripe?

..jag tanker (milky) dun faktiskt...

meeeeeen.. jag ar ingen fargnord ;)

Precis Wrangler !
Benen är röd/bruna tom! :)
Man och svans är bara"kul" detaljer men detta med benen, samt att hon verkar bli mer och mer grå/svart stickelhårig i huvudet, syns dock inget av det på resten av kroppen? Har alltid trott att buckskin är svarta på benen?
Ska kolla om ja kan få in en bild på närmre håll på benen så det riktigt syns hur rödaktiga de är.

Milky dun, hm ska söka på det:)
Men dun, ska de inte ha ål då? För någon sådan har hon inte....
;)

Precis Wrangler !
Benen är röd/bruna tom! :)
Man och svans är bara"kul" detaljer men detta med benen, samt att hon verkar bli mer och mer grå/svart stickelhårig i huvudet, syns dock inget av det på resten av kroppen? Har alltid trott att buckskin är svarta på benen?
Ska kolla om ja kan få in en bild på närmre håll på benen så det riktigt syns hur rödaktiga de är.

Läste på lite närmare och bruna ben är visst också normalt hos buckskin, iaf godkänt i deras registraturer.

Har den någon dun-förälder? Annars kan den omöjligt vara dun.
Jag säger defintivt buckskin. Ganska lik min i färgen.

530936_490946594284046_2131012116_n.jpg

150631_507000856011953_1745969039_n.jpg

nej ingen dun förälder.
lutar åt en buckskin då:)
någon benämnde det buttermilk buckskin men det är väl inget man regitrerar dem i utan det blir nog buckskin.
Väntar otåligt på årets första föl som kommer i slutet av april:bump:
Har ett par hugade spekulanter i kulisserna om det kommer ut något liknande:D
Det blir ett helsyskon ( e:Colonels Fella u: MS Smart Thunder Go)

Sedan har jag två till som kommer i juni , kul med tre föl i år, hoppas att en utav dem blir mitt kommande prospekt att ta upp tävlandet med igen:bump::bump::bump:
de andra fölen som kommer är:
e: Bertas Wild Rag u:Colonels Poco Powwow beräknas till 6/6
e: Al Dun Working u: Smokey Sage Jabalina beräknas till 10/6

Hjälp nu börjar jag känna av "Filly season":love::eek::bump:

efter lite förfrågningar så verkar vi hyfsat överens om att hon är en buttermilk buckskin med frosting:D

joppjopp, ingen al - buckskin ;)
*Bew, haller saker simpelt for den lilla blonda hjarnan ska forsta*

Sot liten sak ;)

jaha ja. tro på fasen att donnan efter fällning uppvisar en ål på ryggenO_o
ID-kontrollanten tyckte ju att hon inte hade ål när hon chippades i dec.-——
Ingen av föräldrarna har ål, men det ska finnas på Colonel Fellas sida ett par led tlllbaka enl Per.
Och på dagens kurs med Per Larsson hävdar han att det nog är en red dun hon är.... har bestämt mig för att maila aqha och be de bestämma hennes färg då hennes registrering inte är klar än har väntat på regbeviset sedan nov/dec skiftet... ska bli spännande att se vad de tycker.....tänkte skicka nytagna kort till dem så de ser hur hon ser ut idag.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 478
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
993
Senast: Barret
·
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 284
Senast: MML
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 526
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar
  • Tråden för spår