bucas regntäcke ?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare isabeeelle_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 880
I

isabeeelle_

jag har ett litet problem. det är nämligen så att jag har ett täcke som jag inte har en aning om vad det är för något. ett bucas är det men regn/vinter/stall ? Det är ett grönt täcke med blåa kryssgjordar och kanter. yttertyget är glansigt och lite "skrovligt". Det är fodrat med vitt rätt tjockt foder. någon som vet vad det är ?
kan tänka mig att det är en äldre modell, för jag hittar det inte när jag söker.

Sv: bucas regntäcke ?

verkar det som att yttertyget är vattentätt ? men de låter ju som ett vintertäcke med den glansiga ytan o tjockt foder !:)

det är just det jag inte är säker på om det är. vill ju inte prova att sätta på det så kommer hon in dyngsur sen :( :P

Är innefodret lite filtaktigt? Jag har ett bucastäcke av modell äldre, det är ett regntäcke (blått m. gröna/vita kantband) och vitt kraftigt innefoder. Mitt lite nyare bucas har ett svart fleecefoder på insidan. Men om det inte känns som det är någon slags fodring mellan det vita tyget och yttertyget skulle jag nog tro att det är ett fodrat regntäcke du har :)

jag har ett litet problem. det är nämligen så att jag har ett täcke som jag inte har en aning om vad det är för något. ett bucas är det men regn/vinter/stall ? Det är ett grönt täcke med blåa kryssgjordar och kanter. yttertyget är glansigt och lite "skrovligt". Det är fodrat med vitt rätt tjockt foder. någon som vet vad det är ?
kan tänka mig att det är en äldre modell, för jag hittar det inte när jag söker.

Det är väl det som numera har nåt svart fleeceliknande foder, dvs föregångaren till det. Jag har haft sånt till höst och vårtäcke ungefär, regntäcke men med lite foder nåt tunnare vitt foder, gissar jag.

Mycket hållbart f ö. jag har det kvar nånstans, eg felfritt, nån söm som behöver lagas bara.

kan försöka ta en bild på det och visa hur det ser ut :)

Men häll vatten på täcket så märker du ju om det är vattentätt eller inte.

jo, har inte tänkt på det förrän innan idag :angel: smart som man e

men det förklarar inte om det är vinter elr regn..

Det låter som ett täcke vi har i stallet, ser det ut så här?
24792335.jpg

(värdelös bild men du kanske ser lite iaf)

Det låter som ett täcke vi har i stallet, ser det ut så här?
24792335.jpg

(värdelös bild men du kanske ser lite iaf)

ja ! fast på mitt är det foder ända ner till nederkanterna, är det de på det med ? för isåfall är det nog likadant :) men vad används det som ?

ok, då tror jag att jag är rätt säker på att det är ett regn :) såg en häst i ett annat stall som också hade det på sig idag. exakt likadant som mitt. Tack för svaren än en gång !

Liknande trådar

Utrustning De senaste åren har min häst gått på lösdrift. Första vintern som konvalescens och då täcktes hon bara med ett lättare (100g Thermo... 2
Svar
29
· Visningar
3 178
Senast: Gabriol
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 075
Senast: NotlikeI
·
Hästhantering Har en welsh 21 år gammal, en skogsmulle som rids ett par ggr i veckan! Han kommer gå på lösdrift dygnet runt även nu i vinter. Fri...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Kiwifrukt
·
Utrustning Investerade i ett Bucas regntäcke till min pålle. Bättre begagnat då jag inte har haft Bucas till honom tidigare, bara för att se om de...
Svar
7
· Visningar
3 302
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka