Bucas Buzz Off-täcke

SnigelEffekt

Trådstartare
Tycker magplattan känns väldigt tajt, alltså jag får liksom "dra" i knäppena för o få ihop det. Och hästen är långt ifrån tjock. Hur är det på era? Ska det va så? Fattar ju att det inte ska hänga liksom men trodde ändå inte att de skulle sitta SÅ tajt?!

Sen, hästen ligger precis mellan 125 och 135, om ni har en häst som drar en mellanstorlek har ni då köpt den större el den mindre storleken?

Vore mycket tacksam för svar. Har sökt men inte riktigt hittat svar på mina funderingar.

Sv: Bucas Buzz Off-täcke

Jag har 140cm på mitt ena, kolla om det inte finns 130 oxå.
magplattan måste ju sitta tajt annars kommer ju insekterna in under.
förövrigt är jag inte så nöjd med mina täcken.
jag tycker att de har väldigt dålig passform..
Horseware har bättre kvalite och passform till nästan samma pris.

Ok, vad tråkigt att du är missnöjd.

Hur är det med magplatta på horsewares modeller? Vill ha både helhals och magplatta. Sen vill jag inte heller ha ett för hårt material.

HUR mycket får du dra i knäppet? Fästet är ju elsatiskt, och på min något runda häst så töjs det inte ut men sitter tajt. På shettisen däremot så får man dra mer och där upplever jag att magplattan sitter tajtare.
Min stora häst får däremot bogskav av det finmaskiga tyget, så bogskydd är ett måste. I övrigt tycker jag att täcket ger bra skydd, och halsen ger bra med plats.
Om mittemellan passform så väljer jag storleken som är lite större.

Vår magplatta är snarare för stor, vi har fått göra en speciallösning för att den inte ska hänga utan skydda magen.

Vi är supernöjda med Buzz-Off, som vi dessutom köpte för 1/3 av priset (föregående års modell)

Tack för era svar!

Provade lite mer o bestämde mig för att behålla det, vid närmare titt o eftertanke så satt det ganska bra :idea:

Jag har ettn gammalt flugtäcke från bucas utan magplatta som sitter som en smäck. Nu har jag köpt ett ( eller 2 om jag ska vara ärlig, hittade för 300kr på utförsäljning..) med magplatta. Kör just nu utan den då den är alldeles för tajt (ska länga spännena)

Känns överlag som om magplattan e för tajt om inte ens mitt fullblod får plats med sin mage! iof har han en större mage än de flesta fullblod :angel: han tycker om mat! :D

Jag hade såna täcken till båda mina förra hästar (135 o 145, finns det mellanstorlekar verkligen?) Jaja, magplattan ska ju sitta tajt, men jag upplevde inte att den stramade eller satt FÖR hårt på nån av hästarna, trots att den större var ganska robust ;)

Jag har använt dem i många år. Och råkat ut för både magplattor som suttit för löst, för tight och alldeles lagom. Aldrig riktigt lyckats räkna ut vad som gör vilket, men det är ju plättlätt att länga/korta stropparna för magplattan.

I övrigt är jag mer än nöjd, och har provat en hel del andra täcken, men alltid återgått till Buzz Off.

Mellanstorlekshäst skulle jag ta den större storleken, om det är mycket som skiljer. (Mitt fbl ska ha 140 eg i täcken, och 135 buzz off är aningens för litet på längden, men 145 blev för stort på alla håll och gled, så där fick det bli 135. Lillponnyn är en 120 eg, men har ett 125, som dock tyvärr kasar lite när han rullar)

Jag har också nyss köpt ett bucas buzz off täcke och tycker att magplattan är väldigt tajt (a)
visst har han en rejäl gräsmage just nu men tänkte att någon kanske har en provisorisk lösning på hur man kan förlänga den? i övrigt sitter täcket jättebra :)

har det täcket på två av mina, och det sitter perfekt på båda två!! :)magplattan är alldeles perfekt, den ska ju sitta tajt men inte klämma så klart! :)

Liknande trådar

Utrustning Nu är det dags att införskaffa ett flugtäcke till hästen och siktar in mig på ett Bucas täcke. Har kollat på buzz off och sweet itch...
Svar
4
· Visningar
1 578
Senast: Freazer
·
Utrustning Ursäkta för långt inlägg men jag måsta få skriva.:D Har förstökt söka lite runt i internet men hittar inget bra svar på mina...
Svar
16
· Visningar
3 443
Senast: Unafraid
·
Utrustning Investerade i ett Bucas regntäcke till min pålle. Bättre begagnat då jag inte har haft Bucas till honom tidigare, bara för att se om de...
Svar
7
· Visningar
3 302
Senast: Fiorano
·
Utrustning Har införskaffat ett Bucas Buzz off rain till mitt halvblod som lätt blir varm men är känslig för värme och flugor. Täcket är jättefint...
Svar
11
· Visningar
4 265

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka