Bryggerijäst

V

Vildvittra

Hej!
Är det någon som vet maxgiva på bryggerijäst? Pris ungefär?
Innehåller det några andra vitaminer än div b-vit?

/Vildvittra

Ja det är väl knappast den enda frågan som varit uppe flera gånger här :devil:

Har dock sökt och hittat lite, bla där det står att man "vid problem kan ge uppåt 100g/100 kg häst om dan". Nu är det så att jag fått ihop den "perfekta foderstaten", vad gäller samtliga kvoter, men behöver då ge 200g. bryggerijäst/dag till mina islandshästar. Då jag tippar på att de väger minst 350 kg lär det ju inte vara nåt problem, men jag skulle vilja ge detta hela tiden (om de äter det vill säga) och inte under en "problemperiod", därför undrar jag.
Hittar inget i Plancks bok om maxgiva nämligen.

/Vildvittra

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
518
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
574
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 621
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 268
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30