Brutus har fått en hårig

escodobe

Trådstartare
"Lillebror"

Idag, hastigt och lustig flyttade det in en sex månaders tibbe in.
Brutus verkar glad för sällskapet och det lilla odjuret har redan lyckats hitta chipsen som trillat ner bakom datorn och vält sin vattenskål.

Bilder kommer så fort kameran är laddad. Namnet är inte helt bestämt, jag vill ha urax men det kan inte pojkvännen uttala (amerikan) så det lutar åt mini. För det är skumt att ha en minihund i huset

Sv: Brutus har fått en hårig

Det är en tibbeterrier. Hundköpet har varit i tankarna i över fyra år, så att det gick hastigt nu på slutet kan väl ursäktas.

En liten svart trolltott. Brutus hälsade fint och nu ligger de och halvover en halvmeter ifrån varandra. Trodde att brutus skulel vara mer i lekagasen än så!

Vad kul! Hoppas att allt går bra för er i framtiden.

Jag sitter själv här med en 9 veckors valp..:) Mums!

Gilly

Ååhh, sexmånaders tibbe-terriers är det underbaraste :love:

/Tindrande - med en snart 4-års tibbe i huset för tillfället - underbar hon med - trots åldern :p

På lördag får han följa med å spåra istället för stora hunden, så det ska väl blir lydnad,spår och agility så småningom. Får turas om att ta med dem på språträffarna tills jag tagit körkort, nu liftar jag med en vän.

Söt! Har också varit lite intresserad av den rasen. Ska bli kul att (förhoppningsvis) få höra hur det går för er.

Han är en terrorist! Han har SKRÄMT rottweilern så att rottisen knappt vågar röra sig hur som helst i lägenheten.:crazy: Dessutom få rjag inte ens pinka utan att han låter som ett brandlarm. Jag ligger helt klart i riskzoonen för tinnitusskador.:o Han har ju sovit ensam med sina bröder och han verkar mer ARG för att han kanske går miste om något än osäker.

Men bortsett från det så är han söt som få.:D En enda liten halvbajskotte inne första dan är den enda "olyckan". Han har redan förstått att man sitter i hissen och utanför dörrn och spårvagnen var inte det minsta otäck. Han är tuff som få, med tanke på att han kommer direkt från "skogen" så hade man kunnat förstå om det är lite läskigt med allt ljud och människor i stan. Men inte då! Är det något extra anmärkningsvärt så sätter man sig ner och funderar ett par sekunder och sen traskar man fram/förbi.

Grattis! Låter som att han kommer bli kul att jobba med!

/Migo
uppväxt med tibbeterriers

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka