Brunstslem, men inte brunstig?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Annab79
  • Startdatum Startdatum
A

Annab79

Stoet i fråga är betäckt sista gången för 12 dagar sedan. Hade 9 dagar lång brunst. Alltså i dag 21 dagar sedan. I dag har hon brunstslem i vulvan. Ljust slem som ser ut som tjockt snor.
Hon är inte intresserad av hingsten och är inte brunstig.....eller inte tillräckligt i allafall för vara intresserad.
Brukar bli lite svullen och röd. Det är hon inte nu.
Det är slemmet som jag funderar på?
Kan hon vara dräktig ändå?
Om de har livmodersinflammation- hur vet man det? Tecken?
Ska jag åka med henne på kliniken för att kolla så snart som möjligt?
Har tid på torsdag för kolla dräktigheten.

Sv: Brunstslem, men inte brunstig?

Det luktar inget och hon har ingen feber.

Det luktar inget och hon har ingen feber.

Jag har en likadan som är betäckt för 16dagar sen och ser likadan ut. Jag ska kolla henne på tisdag. Men det skulle vara kul att veta omdet är någon mera som sett det och varför det är så. Slemmet på min är vitt, mot genomskinligt, segt.

Inget ovanligt att det ser ut så då de fått en infektion, tyvärr :(
Bra om de kommer under vård i ett tidigt skede så minimerar ni riskerna för komplikationer framöver såsom ex fertilitetsproblem (precis som hos människor). Behöver kanske göra sköljning etc. Om inte - jippie! Det måste ju inte nödvändogtvis vara en infektion i något av era fall, kolla kolla kolla... med veterinären.

Min ska ul:as på tisdag. Det är bara vid ett tillfälle som jag sett slemmet, slemhinnorna är ljust rosa och fina, hon kissar inte mer än normalt och det är inget som luktar. Men är hon inte dräktig på tisdag så ska jag be kliniken ta ett baktprov.

Liknande trådar

Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
3 015
Senast: Egonson_
·
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 388
Senast: Digbil
·
Avel Lämnade ett sto på fribetäckning söndag 29/6. Hade ingen koll på hennes brunstcykel, men hon betäcktes flera gånger samma kväll och bara...
Svar
7
· Visningar
2 370
Senast: CK
·
Avel Har börjat fundera på detta nu när vi haft hingst här hemma och betäckt naturligt. Haft mycket hjälp och diskuterat mycket med sveriges...
Svar
12
· Visningar
3 917
Senast: token
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka