Brunstfunderingar/NAF Oestress

Leeelot

Trådstartare
Första våren o sommaren med vårt sto... Hon brunstade ganska kraftigt i feb/mars... O sedan någon brunst till.Var även jobbig o "kosparkig" i ridningen. Provade munkpeppar, utan större effekt. Köpte sedan Oestress, blivit mycket bättre i ridningen - och har inte brunstat sedan dess:confused: inte ens en ny (ganska "sexig" )valack i stallet har fått henne att brunsta! Någon som varit med om samma? Om några veckor ska hon på bete i 3 veckor med nya hästar, o då kommer hon ju inte få tillskottet.... Kan man befara att brunstigheten kommer med uppdämd kraft liksom:arghh:

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 791
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Är flitig läsare här på forumet, men har nu (äntligen!) skaffat ett konto. Jag har en fundering som jag gärna vill ha input på...
2
Svar
21
· Visningar
2 845
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 357
Senast: Bobloblaw
·
Hästvård Jag tog över ett 20-årigt arabsto i september med kraftigt misskötta hovar. Möjligen har hon även haft fång våren -17. Hennes fötter var...
2 3
Svar
44
· Visningar
12 764
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar