Diabetikern

Trådstartare
Hur långt går det melllan intervallerna för stoet?

Mao hur ofta brunstar de?

Kom att tänka på det igår att jag inte har rikigt koll på när mitt sto brunstar och efter att haft problem med ett sto tidigare (hormonknas hade konstant brunst :crazy: ) så slog det mig att jag faktiskt inte vet hur ofta de brunstar?

Någon som har lust att berätta hur ofta?

Mvh Fiabetikern som just nu känner sig måttligt dum

Sv: Brunst

Man brukar säga att det går cirka 15 dagar i från sista brunsdagen ena perioden till första brunstdagen andra perioder. De brunstar cirka 4-7 dagar.

Längden på brunsten kan varriera ifrån sto till sto och även periden i mellan brunsten men oftast inte några större avikelser.
Har stoet oregelbundna brunster eller brunstar ständigt kan detta tyda på någon sjukdom och bör kontrolleras.

Mvh Ela

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 892
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 919
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 023
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
2 248
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hjälp!
  • Valp 2025