M

metall

Vad gör man när ens 2års sto har smärtsam ägglossning och inte kommer in i en ordentlig högbrunst? Tänker släppa henne på bete och hoppas på att det rättar till sej snart... Har någon här varit med om detta tro? Hon är väldigt sparkig just nu...suck..

Sv: Brunst...

Är man osäker så låter man undersökt stoet av veterinär så att inga sjukliga problem har uppstått, annars avvaktar man och låter hästen gå ut på bete och få växa och mogna.

Hon är grundligt genomgången på klinik.. Allt från magsäck och ultraljud men dock ett ägg som inte släpper...

Precis som hos andra fortplantande individer är vi ju olika, en del blir tidigt färdiga medan andra låter vänta på sig. Jag tror du gör bäst i att låta det hela få komma i sin egen takt, när det är konstaterat att inga problem förelåg så får man anse det som en normal gång om än besvärlig för stoet.

Liknande trådar

Hästvård Skrev för ett tag sedan om ett sto i vårt stall som fått ett föl som stoet vaktade extremt. Fick ett jättebra svar som ingav hopp vi har...
Svar
3
· Visningar
536
Senast: Görel
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 379
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 905
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka