Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varierar...Min ena visar brunst efter hon ovulerat... Gäller att ha stenkoll på henne och åka in i tid och påbörja UL.
Normalt kan vara 1-5 dagar efter visad brunst
Nu menar du ju från första dagen i brunst antar jag. Som jag fattar det så tror TS att de släpper ägget efter brunsten slutat eller ?
För när det gäller den biten så visar ju alla ston brunst i ca 12 timmar efter att de ovulerat. Ovuleringen är ju signalen till kroppen att gå ur brunst.
Som jag fattar vad TS menar är det alltså att stona ovulerar sista dygnet i brunst, de ovulerar alltså inte efter de gått ur brunst. Dock är brunsten efter ovuleringen ofta något försvagad. Testar man ett sto som redan ovulerat mot hingst så sänder hon ofta lite tvetydliga signaler. Hon visar fortfarande brunst men kan tex pipa till och småprotestera.
Många som har svårt att se brunst hemma ser den oftast bara precis vid ovulation, och tror då att det är dag 1, när det i själva verket är dag "sistachansen".
Vilket innebär att de ofta kommer försent in till station för seminering.
Jag undrade hur många dagar/dygn efter första dagen de visar brunst, som de släpper ägget normalt sett.
Alltså hur bråttom man har in till seminstationen från att man ser brunst