Brun eller svart utrustning?

Eve

Trådstartare
Jag är i valet eller kvalet. Ska köpa en ny sadel vilket innebär att jag kan välja färg på sadeln själv.

Brunt tycker jag är väldigt snyggt men är svart mer "praktiskt"
och jag undrar om min bruna häst ens passar i mörkbrun sadel?
n560051647_3066738_5809763.jpg



Hjälp någon!:confused::)
 
Sv: Brun eller svart utrustning?

Egentligen är det väl upp till dig att avgöra vad du tycker passar bäst till din häst men jag skulle säga svart. Tycker det är mest stilrent och faktiskt en hel del lättare då det brukar vara så förbannat svårt att hitta likadana nyanser när det gäller brun utrustning
 
Sv: Brun eller svart utrustning?

Ja det var lite det jag menade att det är mer praktiskt med svart sadel,. hrm
 
Sv: Brun eller svart utrustning?

brunt är snyggt men bara om man är väldigt nogrann i matchningen. Inte snyggt med massa olika nyanser även om skillnaden är liten.
Därför kör jag på svart så är problemet ur världen o ofta har man mkt bättre utbud.
 
Sv: Brun eller svart utrustning?

Jag tror den hästen hade blivit sanslöst snygg i brunt läder, absolut!! Fast det är ju lättare med svart... Jag röstar dock på brunt!
 
Sv: Brun eller svart utrustning?

jag tycker man ska ha sadel och træns i samma færg som hæsten så på din hæst mørkbrun!
 
Sv: Brun eller svart utrustning?

Svårt att säga. Brunt hade nog blivit snyggast men då gäller det att få samma nyans på den övriga utrustningen.
Jag köpte ett brunt träns en gång men det är svart nu.:o

Vilken underbart snygg häst du har!!! :love:
 
Sv: Brun eller svart utrustning?

Vilken underbart snygg häst du har!!! :love:
Taack! Du anar inte hur glad jag blir att få höra det!! :love:

Förövrigt så tycker jag att ni är lite jobbiga nu! Jag ville ha eniga meningar så att jag visste vad jag skulle ha!

Men istället gör ni mig ännu mer kluven! Tack Tack! :angel::D
 
Sv: Brun eller svart utrustning?

Men om du ska köpa ny sadel så antar jag att du ska åka till sadelutprovare? isf är det ju bara att prova båda färgerna och se vad man tycker är snyggast:) finns ju en riktigt bra sådann förresten på din ort!
 
Sv: Brun eller svart utrustning?

I regel är brunt läder av bättre kvalitet än svart eftersom man måste behandla lädret med olika kemikalier för att få det svart.
Det bruka är mindre behandlar = bättre läder = bättre kvalitet!

Men sedan är ju som sagt svart mycket mer lättmatchat!
 
Sv: Brun eller svart utrustning?

svart helt klart. snygg häst. stam?

åh va ni är snälla som säger att min häst är fin! :love:
Kortet är taget på treårs testet i maj förra året .

Stam: Ragazzo-Uttini


Och tack alla andra som hjälp till, det blev en svart sadel till slut iallafall. Har nyligen köpt ett ganska dyrt svart träns och det hade ju vart synd att inte använda! :idea:
 
Sv: Brun eller svart utrustning?

Svart är enklare att matcha och jag tycker också att svarta sadlar brukar hålla färgen bättre än bruna, även om jag kan tycka att brunt faktiskt är snyggare. Brunt finns också ju i så många nyanser och jag hade inte orkat med att behöva fundera på den exakta färgskiftningen varje gång jag skulle köpa nåt nytt. Däremot har jag gärna bruna lädergrimmor, det tycker jag ofta är snyggare än svarta.

Din häst tycker jag passar utmärkt med svart.
 
Sv: Brun eller svart utrustning?

Supersnygg häst med jättehärlig färg!

Jag tycker att den hästen ser ganska lättmatchad ut, både svart och brunt funkar lika bra. Som många andra gillar jag också matchat, därför hade jag valt svart även om jag ofta tycker att brunt är ett strå vassare.
 

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 554
Senast: super
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
496
Senast: liiinnea
·
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
2 136
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
1 915
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp